اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.


چه با شکوه است که صدها هزار نفر در سراسر جهان قلبشان برای زنی در زندانهای ایران میطپد. چه مسرت بخش است که در طول سه هفته سکینه محمدی آشتیانی، زنی گمنام، به همت انسانهای بیشماری در سراسر جهان به یکی از معروف ترین زنان دنیا تبدیل شد و نور امید در دلش زنده شد. و چه امیدبخش است که میلیونها نفر از قاره های مختلف دنیا در دفاع از انسانیت، علیه یک حکومت ضد انسان قد علم میکنند و این حکومت را به عقب میرانند.

دوستان عزیز
اجازه بدهید به سهم خودم از طرف کمیته بین المللی علیه سنگسار و کمیته بین المللی علیه اعدام از تلاش ارزشمند تک تک شما قدردانی کنم و درمورد اهمیت و دستاورد فعالیت شما به نکاتی اشاره کنم:

١- سکینه به همت این تلاش جهانی و قبل از همه تلاش فرزندان سکینه، از سنگسار نجات یافت. امیدوارم این تلاشها در ادامه خود به نجات کامل سکینه از اعدام و زندان منجر شود.
٢- فشار جهانی علیه جمهوری اسلامی، تا همینجا این حکومت را در اجرای سایر احکام اعدام و سنگسار نیز محتاط کرده است. هرچند اعدام و جنایت لازمه بقای این حکومت است، اما این تلاش ها میزان آنها را کاهش میدهد.
٣- جمهوری اسلامی در دنیا بسیار بی آبروتر و منفورتر شد. سه دهه است تلاش میکنیم به دنیا بگوئیم که این حکومت با مردم ایران چه میکند و امروز بیش از هر زمان مردم جهان با مردم ایران و مبارزه آنها برای خلاص شدن از دست این حکومت احساس همبستگی میکنند و این برای مردم ایران بسیار گرانقدر و یاری دهنده است.
٤- به همت تلاش شما و افشای گسترده جمهوری اسلامی، ساخت و پاخت و مماشات با این حکومت برای دولت هائی که این سی سال کنار این حکومت بودند و درمورد جنایاتش سکوت کردند، دشوارتر شد. و این نیز مستقیما بر مبارزه مردم ایران تاثیر میگذارد.
٥- خواست لغو مجازات اعدام و سنگسار از خواستهای مهم مردم ایران است. جمهوری اسلامی از بدو به قدرت رسیدن تا کنون نزدیک به صد هزار نفر از عزیزان مردم را به جرم مخالفت سیاسی با این حکومت، به جرم داشتن عقیده ای دیگر، به جرم آزاد اندیشی، به جرم بی اعتقادی به مذهب، اعتقاد به مذهبی دیگر و یا به جرم ارتداد و یا صرفا به خاطر عشق ورزیدن به کسی، به جرم هموسکسوالیسم، به جرم عدم رعایت حجاب اسلامی، عدم رعایت مقررات اسلامی و یا به جرم نخواستن چنین حکومتی، در دادگاههائی که هیچ انسان شرافتمندی نمیتواند اسم دادگاه بر آنها بگذارد، اعدام و یا سنگسار کرده است. اعدام یک رکن مهم این حکومت است و مبارزه با اعدام یک رکن مهم مبارزه مردم علیه این حکومت است. در هفته های گذشته شما در سطح جهان به دفاع از این خواست انسانی مردم ایران بلند شدید و پرچم لغو مجازات اعدام و سنگسار را بالاتر بردید.
٦- و مهمتر از همه، شبکه های بزرگی از اکتیویست ها به همت شما شکل گرفت که میتوان امیدوار بود که این شبکه ها هر بار قدرتمندتر و مجرب تر از گذشته در مقابل اعدام ها و سنگسارها قد علم خواهند کرد و مردم ایران را در مبارزه بسیار انسانی شان علیه این حکومت توحش مذهبی یاری خواهند داد. به شما اطمینان میدهم که شما امید به رهائی و امکان رهائی از شر این حکومت را برای مردم ایران و جهان تسهیل نمودید. شما قدم بزرگی این مبارزه تماما انسانی برای سرنگونی این حکومت و شکل دادن به جامعه ای آزاد و برابر و انسانی را به جلو بردید. بنابراین قدر شبکه هائی که ایجاد کرده اید را بخوبی بدانید و هر چه بیشتر آنها را تقویت کنید.

دست تک تک شما عزیزان را میفشارم و امیدوارم که مبارزه شما هرروز قدرتمندتر و سازمان یافته تر شود و نقش هرچه بیشتری در کنار مردم ستمدیده ایران ایفا کند.

مینا احدی
سخنگوی کميته بين المللي عليه اعدام و کمیته بین المللی علیه سنگسار
١٩ جولای ٢٠١٠

0 نظرات

ارسال یک نظر