اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

هرانا؛ استمداد یک زندانی اعدامی پس از تحمل 21 سال حبس

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۷:۰۵ | 0 نظرات »


خبرگزاری هرانا - یک زندانی متهم به قتل در رشت به دلیل عدم توانایی در پرداخت دیه در خطر اعدام قرار دارد.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، فریدون نایب جعفری که 21 سال است به اتهام قتل، بدون هیچ گونه مرخصی در زندان به سر می برد نامبرده به دلیل عدم توانایی در پرداخت دیه 20 میلیون تومانی، در خطر اجرای حکم اعدام قرار گرفته است و از هموطنان استمداد کمک دارد.
وی که متولد سال 1347 است و در سن 21 سالگی و در سال 1368 طی یک نزاع، ناخواسته موجب مرگ یک مرد به نام حسین هزاردستان شده است.نایب جعفری که هم اکنون 42 سال سن دارد در طی این مدت کلیه بستگان خود را از دست داده است و تنها خواهرش که در شهر قزوین زندگی می کند پیگیر پرونده اوست که قادر به تامین دیه نیست.

0 نظرات

ارسال یک نظر