اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.


سازمان عفو بین الملل روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه ای خواستار اقدام فوری برای توقف اعدام جعفر کاظمی و ۵ نفر دیگر می باشد که به اتهام محاربه و ارتباط با سازمان مجاهدین محکوم به اعدام شده اند.
در اطلاعیه عفو آمده است: دادگاه عالی ایران, تقاضای استیناف جعفر کاظمی علیه حکم اعدامش را رد کرد. این حکم به خاطر اتهام شرکت در تظاهرات ضد حکومتی و داشتن رابطه با یک سازمان ممنوعه بوده است. حکم وی ممکن است هر لحظه به اجرا در بیاید. شش تن دیگر به خاطر اتهام داشتن رابطه با همین سازمان گفته می شود که زیر اعدام هستند. جعفر کاظمی در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۲۰۰۹ دستگیر و بازجویی شد و احتمالا ماه هاست در زندان اوین در تهران زیر شکنجه است.اتهامات وی شرکت در تظاهراتی است که در پی اعلام نتیجه انتخابات بحث انگیز ریاست جمهوری در ایران در ژوئن ۲۰۰۹ بوقوع پیوست و داشتن رابطه با گروه آپوزیسیون ممنوعه سازمان مجاهدین خلق ایران می باشد, وی متهم به ارتکاب هیچگونه عمل خشونت باری نشده است, او به اتهام محاربه و همچنین تبلیغ علیه نظام محکوم شده است. در ۲۶ آوریل او از حکم اعدامش که توسط دادگاه استیناف تایید شده بود مطلع گردید. یک تقاضای استیناف دیگر در اواخر ژوئیه رد شده است. عفو بین الملل از حکم اعدام ۶ تن دیگر در ایران به خاطر اتهام داشتن رابطه با سازمان مجاهدین خلق ایران مطلع است. محمد علی حاج آقایی, علی صارمی, عبدالرضا قنبری, احمد دانشپور مقدم و محسن دانشپور مقدم, احتمالا در کیسی مانند جعفر کاظمی همچنین گفته میشود به اتهام محاربه محکوم شده اند, اطلاعات دریافت شده در ۴ اوت بیانگر این است که یک نفر دیگر به نام جعفر لاری که یک تاجر بازار تهران میباشد نیز به خاطر محاربه به مرگ, بدون امکان استیناف محکوم شده است. او نیز در زندان اوین جاییکه طبق گزارشات تحت شکنجه برای اعتراف اجباری قرارگرفته نگه داری می شود.

0 نظرات

ارسال یک نظر