اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

ابراهیم حمیدی نوجوان ایرانی در آستانه اعدام | رهانا

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۵:۵۳ | 0 نظرات »


خبرگزاری حقوق بشر ایران - رهانا
ابراهیم حمیدی می‌گوید اعترافات وی تحت شکنجه اخذ شده است. او هم اینک در معرض خطر اعدام است در حالیکه وکیلی ندارد.به گزارش رهانا به نقل از تارنمای سازمان عفو بین‌الملل ابراهیم حمیدی در پی یک نزاع دسته جمعی به همراه سه نفر از دوستانش در حومه شهر تبریز (استان آذربایجان شرقی) دستگیر می‌شود و به اتهام تجاوز جنسی به مردی که با وی در حال نزاع بوده‌اند، محاکمه می‌شود.سازمان عفو بین‌الملل در ادامه گزارش می‌دهد: «سه روز پس از دستگیری حمیدی به این جرم اعتراف می‌کند اما بعدا می‌گوید که تمام این سه روز تحت شکنجه بوده است. به سه دوست دیگر وی قول آزادی داده می‌شود بنابراین شرط که علیه ابراهیم حمیدی شهادت دهند. در ابتدا هر چهار نفر به مرگ محکوم شده بودند اما در سومین دادگاه، سه متهم دیگر در حالی که ابراهیم حمیدی به اتهام لواط به اعدام محکوم شد، تبرئه شدند.گفته می‌شود در نامه‌ای که متهم در تاریخ هفتم ژوئیه ٢٠١٠ به پلیس ارائه داده، عنوان کرده است که وی تحت فشار از جانب خانواده‌اش مجبور به اعترافات نادرست علیه خودش شده است.دیوانعالی کشور حکم دادگاه استان آذربایجان شرقی را دو بار رد کرده و دستور بررسی مجدد پرونده را داده است اما دادگاه استانی ظاهرا قصد دارد حکم اعدام را اجرا کند.ابراهیم حمیدی در حال حاضر هیچ نماینده قانونی ندارد. پیش از این وکیل او محمد مصطفایی، وکیل حقوق بشر بود که در اوایل اوت ۲۰۱۰ بعلت ترس از امنیت خود مجبور به فرار از کشور شد.محمد مصطفایی در ژوئیه ۲۰۱۰ نامه ای سرگشاده در مورد پرونده ابراهیم حمیدی و به منظور برجسته کردن مسئله اعدام مجرمین نوجوان در ایران نوشت؛ نوجوانانی در سنین زیر ١٨ سال مرتکب جرم می شوند اما مانند بزرگسالان حکم مجازات دریافت می‌کنند.

0 نظرات

ارسال یک نظر