اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.


هیلاری کلینتون وزیرخارجه آمریکا رژیم ولایت فقیه را به توقف اعدام جعفر کاظمی, محمد حاج آقایی و جواد لاری فراخواند و خواستار آزادی تمامی زندانیان سیاسی در ایران شد.وزیر خارجه آمریکا خانم کلینتون از جعفر کاظمی، محمد علی حاج آقایی و جواد لاری در این بیانه نام برد و گفت آمریکا از رژیم ایران مؤکدانه میخواهد تا طبق التزاماتش به کنوانسیون بین المللی در مورد حقوق مدنی و سیاسی، این اعدامها را متوقف کند و خواستار آزادی فوری تمامی زندانیان سیاسی و مدافعان حقوق بشر شد.هیلاری کلینتون در بیانیه خود خاطرنشان کرد: رژیم ایران همچنان به نقض حقوق اساسی مردم ایران ادامه می دهد و آمریکا عمیقا نگران این موضوع می باشد. در این بیانیه هم چنین حکم جنایتکارانه سنگسار علیه سکینه محمدی آشتیانی، محکوم شده است.

منبع سایت وزارت خارجه آمریکا

چهارشنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۸۹ / ۱۱ اوت ۲۰۱۰

0 نظرات

ارسال یک نظر