اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.


طبق گزارشی که توسط کمیته بین المللی علیه سنگسار منتشر شده است، علاوه بر سکینه محمدی آشتیانی حداقل ٢١ نفر دیگر در زندان های جمهوری اسلامی با کابوس سنگسار زندگی میکنند و هر لحظه ممکن است حکم سنگسار درمورد آنها اجرا شود. احکام همه اینها فورا باید لغو شود و نفس این مجازات شرم آور در حق بشر همه جا و برای همیشه برچیده شود. حکومت سنگسار اسلامی در طول حاکمیت خود حداقل ١٥٠ نفر را سنگسار کرده است و این آماری است که در رسانه های رژیم اعلام شده و یا بر اساس خبرهای موثق جمع آوری شده اند. قطعا آمار واقعی از این تعداد بسیار بیشتر است. لیست محکومین به سنگسار که در زندان های جمهوری اسلامی به سر میبرند و اسامی شان در رسانه های حکومت اعلام شده، به شرح زیر است:ـ

ـ۱ـ سکینه محمدی آشتیانی

ـ۲ـ زینب حیدری ۳۸ ساله

ـ۳ـ چنگیز رحیمی

ـ۴ـ ربابه

ـ۵ـ خیریه والانیا

ـ۶ـ شهناز ۳۵ ساله کرج

٧- فردوس ب

ـ۸ـ کبری بابایی

ـ۹ـایران اسکندری

ـ۱۰ـ معصومه صادقیان

ـ۱۱ـ هاجر

ـ۱۲ـ نقی احمدی مازندران

ـ۱۳ـ محمد علی نوید خمامی

ـ۱۴ـ سریمه سجادی (عبادی) ۳۰ ساله ارومیه

ـ۱۵ـ بوعلی جانفشانی ارومیه

ـ۱۶ـ آذر باقری که در کودکی یعنی ۱٥سالگی در دادگاه محکوم به سنگسار شده و چهار سال است در زندان به سر میبرد

ـ۱۷ـ مریم قربان زاده ۲۵ ساله، که اخیرا بچه اش را سقط کرده و خطر سنگسار تهدیدش میکند

ـ۱۸ـ خانم هاشمی نسب مشهد

ـ۱۹ـ زنی به نام مخفف م. خ. زندان مشهد

ـ۲۰- اشرف کلهری، چهل ساله و مادر چهار فرزند

٢١- فاطمه در تهران

٢٢- صبا عبدالی

۳۰ ساله همینطور که می بینید یکی از محکومین یعنی آذر باقری موقع دستگیری ١٥ سال داشته و چهار سال است با کابوس سنگسار در زندان به سر میبرد و مریم قربان زاده را مجبور کردند جنین شش ماهه اش را سقط کند. چنین جنایاتی تنها از حکومتی مثل جمهوری اسلامی برمیاید. حکومتی که سنگسار میکند، زنان حامله و کودکان را زندانی و محکوم به سنگسار و اعدام میکند، شلاق میزند و شکنجه میکند، نباید هیچ جا و توسط هیچ مرجعی به رسمیت شناخته شود. جای مقامات چنین حکومتی در مجالس بین المللی نیست. اینها باید به جرم ٣١ سال جنایت، شکنجه، اعدام، سنگسار و شلاق، به جرم ٣١ سال دشمنی با انسان، محاکمه و به دست عدالت سپرده شوند.

كمیته بین المللی علیه اعدام
كمیته بین المللی علیه سنگسار

0 نظرات

ارسال یک نظر