اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

عفو بین الملل: نوجوان ایرانی در آستانه اعدام

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۵:۴۲ | 0 نظرات »


سازمان عفو بین الملل در سندی که روز بیست و نهم مرداد ماه صادر و روز گذشته منتشر کرد، با ابراز نگرانی از احتمال اجرای حکم ابراهیم حمیدی، نوجوان محکوم به اعدام، خواستار توقف و تبدیل حکم صادره برای وی شد.
به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، سازمان عفو بین الملل در سند خود مطرح کرده است که با وجود نقص در پرونده و رد احکام صادره دادگاه توسط دیوان عالی کشور، با اصرار مقامات قضایی استان، ابراهیم حمیدی همچنان با حکم اعدام روبروست.
حمیدی که هم اکنون ۱۸ ساله و در خطر اعدام می باشد ، در حال حاضر وکیلی ندارد.عفو بین الملل در این سند تاکید می کند که حمیدی به خاطر آزار جنسی شخصی در دو سال قبل، یعنی زمانی که وی تنها ۱۶ سال داشته به مرگ محکوم شده. وی اعترافات اولیه خود را پس گرفته و می گوید که این اعترافات را تحت فشار و شکنجه انجام داده است.
از سال ۱۹۹۰ تاکنون، رژیم آخوندی حداقل ۴۶ نوجوان زیر ۱۸ سال را اعدام کرده است، که هشت تن از این تعداد در سال ۲۰۰۸ و پنج نفر نیز در سال ۲۰۰۹ اعدام شده اند. از آن جمله می توان به بهنود شجاعی، مصلح زمانی و دلارا دارابی اشاره کرد. دلارا دارابی در یازدهم اردیبهشت ماه ۱۳۸۸، با وجود دستور رئیس وقت قوه قضائیه رژیم آخوندی مبنی به دادن مهلت دوماهه برای جلب رضایت اولیای دم، بدون اطلاع خانواده و حتی وکلای وی، در زندان لاکان رشت به دار آویخته شد.
در حال حاضر نیز حداقل ۱۳۵ نوجوان در زندانهای رژیم ایران در انتظار اعدام می باشند. در گزارشی که عفو بین الملل از سازمان های مدافع حقوق بشر در ماه مه سال ۲۰۰۹ منتشر کرد، آمده است که ایران تنها کشوری در جهان است که همچنان به اعدام مجرمان نوجوان و اجرای برخی مجازات های غیرانسانی مانند سنگسار ادامه می دهد .

0 نظرات

ارسال یک نظر