اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

مریم قربان زاده زن محکوم به سنگسار در خطر اعدام قرار دارد!

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۲:۱۰ | 1 نظرات »



مريم قربان زاده ۲۵ ساله که عکس او اینجا منتشر میشود، یکی از کسانی است که در لیست ٢٢ نفره محکومین به سنگسار، که قبلا نام آنها را منتشر کرده ایم، قرار دارد. با انتشار عکس مریم امیدواریم مردم جهان چهره او را ببینند و به حمایت وسیع تری از این قربانی رژیم اسلامی سنگسار در ایران برخیزند.
مریم قربان زاده همچون سکینه محمدی در زندان تبریز بسر میبرد. مريم از چهار سال قبل در زندان است و بعد از يک مرخصي کوتاه مدت٬ حامله شده و در پرونده ای شبیه سکینه محمدی آشتیانی به جرم "زنا" به سنگسار محکوم شده است. اما تحت تاثیر اعتراض بین المللی در دفاع از سکینه و بر علیه سنگسار، حکم او توسط شعبه ١٢ دادگاه کیفری استان آذربایجان به اعدام از طریق "به دار آویختن" تبدیل شده و به دائره اجرای احکام فرستاده شده است. وکیل مریم قربان زاده آقای هوتن کیان روز ٢١ مرداد ماه در گفتگویی با سایت "روز" اظهار نگرانی کرده است که مریم هر لحظه در معرض اعدام قرار دارد. وی در همین گفتگو اظهار داشته است: "تنها کاری که از دست من ساخته است این است که تقاضای اعاده دادرسی کنم و در این زمینه اقدام میکنم اما مشخص نیست تقاضای ما را بپذیرند یا نه. متاسفانه اکنون پرونده در شعبه ٧ اجرای احکام که شعبه مخصوص اجرای احکام اعدام است، می باشد." آقای کیان با اشاره به اینکه چندی پیش مقامات رژیم اسلامی مریم قربان زاده را وادار به سقط جنین شش ماهه خود کرده اند، اینرا نشانه ای از تعجیل مقامات قضایی در اعدام او میداند. او اضافه کرده است: "متاسفانه وضعیت روحی مریم اصلا مناسب نیست و بعد از سقط جنین بدتر شده و الان هم که در خطر مرگ قرار دارد می توانید تصور کنید که در چه شرایطی است."
کمیته های بین المللی علیه سنگسار و اعدام همه مردم جهان را فرامیخواند تا خواهان لغو مجازات سنگسار و اعدام مریم قربان زاده و همه محکومین به سنگسار و اعدام و سایر مجازات های وحشیانه اسلامی شوند و اعلام کنند که رابطه جنسی میان افراد بزرگسال امر شخصی خود آنها است و هیچ دولتی حق دخالت در آن و جرم محسوب کردن آنرا ندارد.


کمیته بین المللی علیه سنگسار
کمیته بین المللی علیه اعدام
٢٦ اوت ۲۰۱۰

1 نظرات

  1. ناشناس // ۷ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۳۱  

    Marg bar jomhooriye eslami

ارسال یک نظر