اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی ارژنگ داودی از شب گذشته در چهل و هشتمین روز اعتصاب غذا در حالت کما فرو رفت جان این زندانی سیاسی در معرض خطر جدی قرار گرفته است و احتمال وقوع یک حادثه ناگوار برای این زندانی سیاسی بسیار محتمل است.
یکشنبه شب 7 شهریور ماه حوالی ساعت 24:00 زندانی سیاسی ارژنگ داودی در حالت نیمه اغما با برانکارد به بهداری زندان منتقل شد. در آنجا قبل از معاینه پزشکی این زندانی سیاسی در مقابل او برگه ای قرار دادند و از او خواستند در صورت روی دادن هر اتفاقی مسئولیت آن رابعهده نخواهند گرفت.اما آقای داودی از امضای آن خوداری کرد . آنها به او آمپول نامشخصی تزریق کردند و بعد از 45 دقیقه به با برانکارد و در حالی که در حال فرورفتن به اغمای بود در کریدور بند 3 رها کردند و از نگهداری او در بهداری و درمان وی خوداری کردند.
او از شب گذشته تاکنون در کریدور بند 3 زندان گوهردشت کرج بر روی برانکارد قرار دارد و امروز وضعیتش به حدی حاد است که قادر به باز کردن چشمانش و یا صحبت کردن نیست.جان این زندانی سیاسی در معرض خطر جدی است.
همۀ شواهد و دلایل حاکی از آن است که بازجویان وزارت اطلاعات و علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت کرج قصد قتل این زندانی سیاسی را دارد. علی حاج کاظم تا به حال مجری حکم اعدام زندانی سیاسی حجت زمانی بوده است و در قتل 3 زندانی سیاسی دیگر به نام های ولی الله فیض مهدودی،امیر حسین حشمت ساران و عبدالرضا رجبی نقش داشته است و همچنین در قتل و شکنجه و فروش اندام زندانیان عادی بصورت سیستماتیک نقش دارد.
تصمیم گیری در مورد زندانیان سیاسی توسط ولی فقیه علی خامنه ای صورت می گیرد و تصمیمات او توسط قوۀ قضائیه و وزارت اطلاعات و زندانبانان به اجرا گذاشته می شود.مسئولیت مستقیم جان این زندانی سیاسی ارژنگ داودی به عهدۀ ولی فقیه علی خامنه ای است.
علیرغم اینکه او در بند 3 زندان گوهردشت کرج زندانی است تا به حال بعضی از جریانات از حمایت و انتشار اخبار اعتصاب غذای او سکوت پیشه کردند و یک حالت بایکوت خبری علیه او ایجاد کرده اند. گاها حتی سعی کردند که اخبار مربوط به این زندانی سیاسی را به طرق مختلف تحت شعاع سایر خبرهای جانبی خود قرار دهند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، رها کردن زندانی سیاسی ارژنگ داودی در حالت کما در کریدور بند 3 که هدفی جز قتل او نمی تواند باشد را به عنوان یک جنایت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای جلوگیری از فاجعه انسانی دیگری در زندانهای ولی فقیه است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
8 شهریور 1389 برابر با 30 اوت 2010

0 نظرات

ارسال یک نظر