اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

بیانیه ٢٨ اوت ٢٠١٠ صد شهر جهان علیه سنگسار!

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۷:۵۹ | 0 نظرات »




متن کامل بیانیه ٢٨ اوت:
روز ٢٨ اوت ٢٠١٠ صد شهر جهان علیه سنگسار و برای نجات جان سکینه محمدی آشتیانی بپاخاسته اند. این روز در تاریخ ثبت خواهد شد. چرا که نماد اعتراض میلیونی و پرشور مردم سراسر جهان در هفته های اخیر علیه بربریت قرون وسطایی سنگسار است. این شرم بشریت است که در قرن بیست و یک هنوز در ایران و دیگر کشورهای اسلام زده سنگسار برقرار است. ما شهروندان صد شهر جهان اعلام می‌‌کنیم که این ننگ را نمی‌‌پذیریم.

در این روز ما همچنین علیه حکومت سنگسار در ایران اعتراض میکنیم. حکومتی که در ٣١ سال گذشته یک نسل کشی به راه انداخته، آپارتاید جنسی برقرار کرده و زندان و شکنجه و اعدام و تجاوز و قوانین ارتجاعی شریعت را بر ایران حاکم کرده است. این حکومت قاتل مردم است و سران آن باید به جرم جنایت علیه بشریت در دادگاههای بین المللی محاکمه شوند.

آکسیون جهانی ٢٨ آگوست ٢٠١٠ جلوه دیگری از همبستگی مردم جهان با مردم ایران است که قهرمانانه برای پایین کشیدن رژیم اسلامی سنگسار و قصاص و حجاب و شکنجه و اعدام بپاخاسته اند. ما صد شهر جهان با افتخار اعلام می‌‌کنیم که خود را پرچمداران جبهه‌ جهانی‌ انسانیت بر علیه بربریت و وحشیگری میدانیم و از‌ مبارزات مردم ایران بر علیه یکی‌ از درنده خو‌ترین رژیم‌های تاریخ بشریت فعالانه حمایت میکنیم. ما، بشریت متمدن دنیا، اعلام میکنیم که راه رهائی مردم ایران نه تهدید و لشگرکشی و حمله نظامی، بلکه بزیر کشیدن جمهوری اسلامی بقدرت مبارزات مردم در ایران و در سراسر دنیا است.

در ٢٨ اوت ٢٠١٠ اینها مطالبات مشترک ما در صد شهر جهان است:
١) آزادی فوری و بی قید و شرط سکینه محمدی آشتیانی و تمام کسانی که در ایران محکوم به سنگسار شده اند.
٢) لغو مجازات سنگسار در ایران و در همه جا. ما از سازمان ملل میخواهیم که در قطعنامه ویژه ای مجازات سنگسار را در همه کشورها اکیدا ممنوع اعلام کند.
٣) برسمیت نشناختن جمهوری اسلامی سنگسار بعنوان دولت ایران. جمهوری اسلامی باید از همه مجامع بین المللی طرد شود.
٤) محاکمه عاملین سنگسار. سنگسار شنیع ترین شکل جنایت علیه بشریت است. هر فرد و دسته و گروه یا دولتی این مجازات را اعمال کند باید مورد تعقیب مراجع بین المللی قرار گیرد و در دادگاههای بین المللی محاکمه شود.

ما به مبارزه خود علیه سنگسار تا تحقق این خواستها ادامه خواهیم داد، و بعنوان یک اقدام فوری برای تحقق این مطالبات، خواهان ممانعت از ورود احمدی نژاد، رئیس جمهور حکومت سنگسار، به مجمع عمومی سازمان ملل در سپتامبر ٢٠١٠ هستیم.

0 نظرات

ارسال یک نظر