اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.


این نامه در روزنامه لیبراسیون در ۲۴ آگوست منتشر شده است. روزنامه پرتیراژ لیبراسیون در ابتدای این نامه نوشته است که این نامه در قبال پیشنهاد مجله «اِل» و رسانه «قانون بازی» متعلق به هانری لوی ، فیلسوف شهیر فرانسوی نوشته شده است.به گزارش رهانا و به نقل از لیبراسیون، آن‌ها در ابتکاری مشترک از همه هنرمندان، سیاستمداران، مردان، زنان و خوانندگان خود درخواست کردند پیامی، نامه‌ای و یا مناجاتی با خدا برای سکینه بفرستند تا این مادر ایرانی بداند، بر خلاف آن‌چه که حاکمان مذهبی ایران تصور می‌کنند وی تنها نیست و تمام جهان هم اکنون در حال نگریستن و مورد قضاوت قرار دادن اعمال و کردار قاتلانش که همانا حاکمان مذهبی جمهوری اسلامی ایران شناخته می‌شوند هستند‌.کارلا برونی، همسرنیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه در قسمتی از نامه خود که زیر عنوان «نامه‌هایی برای نجات سکینه» در روزنامه لیبراسیون به چاپ رسیده است می‌نویسد:«دردآور است، آن‌جا که بخواهم تصور کنم تو و چشمان پر درد و زجرت قرار است زنده در خاک و سنگسار شوند، آن‌جا که کرامت انسانی تو سنگسار می‌شود . آن‌جا که پیشانی تو، چشمان تو و روح پر درد تو قرار است هدف سنگ‌های جهالت قرار گیرد... در صبح دمی، شاید ! و این کابوسی است نفرت انگیز!چگونه ممکن است در برابر این حکم سکوت کرد؟ حکمی که نه تنها تو را، که تمام زنان را، که تمام کودکان را و تمام کسانی را که صاحب احساسات و کرامت انسانی هستند را هدف قرار می‌دهد.چرا باید با ریختن خون تو فرزندانی را از مادر جدا کنند؟ چون زنده هستی، عشق می‌ورزی، یک زن و یک ایرانی هستی؟ سال‌های سال، اعدام بخشی از قوانین حاکم بر دیار من، فرانسه بوده است، اما من اکنون به این‌که یک فرانسوی هستم افتخار کرده و خواهم کرد، چرا که دیر زمانی است قانون «اعدام» در آن منسوخ و از بین رفته است.تمدن ایران یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین تمدن‌های این کره خاکی است، پس چگونه ممکن است وارثان این تمدن بزرگ، به اعتبار و قدمت این تمدن چند هزار ساله بی‌وفائی کنند‌؟

0 نظرات

ارسال یک نظر