اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.



مادر ما قاتل نیست٬ نگذارید اعدام شود٬ نامه سجاد قادرزاده پسر سکینه محمدی آشتیانی به سازمان ملل نامه سجاد قادرزاده پسر سکینه محمدی آشتیانی به سازمان ملل مادر ما قاتل نیست٬ نگذارید اعدام شود پنج سال است كه با كابوس سنگسار شدن مادرمان شب را به صبح میرسانیم. همیشه در مورد “جرم” او می شنیدیم كه به اتهام “زنای محصنه” سنگسار خواهد شد. این كلمه وحشتناك در هر ملاقات ما با مادرمان تكرار میشد و همه ما بارها گریه میكردیم كه اگر چنین اتفاقی بیفتد٬ ما چه خواهیم كرد. بارها برای نجات مادرمان دوندگی كردیم٬ این در و آن در زدیم، به هر كس و هر جایی كه فکر میکردیم كمكمان كنند سر زدیم٬ نامه نوشتیم و گفتیم نگذارید داغ بی مادری هم به دردهایمان اضافه شود. ولی نمیدانم چرا گوش شنوایی نبود و گویی برخی خوششان می آمد مادر ما زجر بكشد و ما همیشه كابوس داشته باشیم. دو ماه قبل بود كه شنیدیم همه راهها بسته شده و ممكن است به زودی مادرمان سنگسار شود. بالاخره به دنیا متوسل شدیم و از مردم دنیا کمک خواستیم. اكنون كه بسیاری در مورد مادر ما و سرنوشت تلخ او حرف زده اند و به تقاضای ما پاسخ مثبت داده اند٬ یكباره كل موضوع عوض شده است. جرم مادرمان شده قتل و حكم او اعدام! این واقعیت ندارد. او هر حرفی الان بزند٬ بدلیل اینكه اسیر است و شبانه روز در کابوس سنگسار و اعدام قرار دارد٬ قابل قبول نیست. ما میدانیم كه مادرمان قاتل نیست. پرونده قتل پدر ما قبلا رسیدگی شده و یك نفر به قتل او اقرار كرده و این پرونده بسته شده است٬ همه این اسناد موجود است. اكنون چگونه است كه رسانه دولتی، پرونده را باز میكند و خود حكم به قاتل بودن مادر ما میدهد و ظاهرا برای رعایت عدالت در مورد پدرمان میخواهد مادر ما هم كشته شود. این چه عدالتی است؟ ما از سازمان ملل درخواست داریم برای رسیدگی به این پرونده، یك هیئت بیطرف بین المللی به ایران اعزام كند تا همه این مسائل را پیگیری كنند.

سجاد قادرزاده پسر سكینه محمدی آشتیانی ٢١ مرداد ١٣٨٩

انتشار از کمیته بین المللی علیه سنگسار و کمیته بین المللی علیه اعدام

کمیته بین المللی علیه سنگسار

0 نظرات

ارسال یک نظر