اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.



بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی " هادی(همایون) عابدی با خدا از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 که در اثر شلیک گلوله پاسداران دچار قطع نخاع و سایر عوارض شده بود.بدلیل حاد شدن شرایط جسمی اش و تاکید پزشک قانونی و زندان مبنی بر اعزام به بیمارستان خارج از زندان و یا دادن مرخصی استعلاجی به او، او را به مرخصی استعلاجی فرستادند. آقای عابدی در حالی که مشغول آزمایشات پزشکی برای انجام عمل جراحی بود در روز 13 شهریور از ادامه درمان وی ممانعت کردند و او را به زندان مرکزی رشت بازگرداندند.
زندانی سیاسی هادی (همایون) عابدی باخدا 50 ساله که دچار قطع نخاع (فلج اسپاستیک) و مثانه نوروژنیک (نوعی اختلال در مثانه که نیاز به سونداژ مداوم دارد) می باشد از 17 آبان ماه 1388 در بهداری زندان مرکزی رشت در بازداشت بسر می برد.آقای عابدی بدلیل فلج بودن و ناراحتیهای متعدد جسمی در شرایط حاد و غیر انسانی در بهداری زندان که محل نگهداری زندانیان روانی و معتادین که تازه بازداشت شده اند قرار دارد. همچنین وضعیت اسفبار بهداشتی،غذایی و عدم رسیدگی پزشکی به وی که نیاز مداوم به مراغبت دارد، شرایط جسمی اش را حادتر کرده است. بطوریکه پزشک زندان و پزشک قانونی طی نامه های متعدد اعلام کردند که او قادر به تحمل حبس نیست. رئیس زندان از نگهداری آقای عابدی به دلیل شرایط ویژه جسمی اش از خود سلب مسئولیت کرده است.
اما بازجویان وزارت اطلاعات و دادستان رشت اصرار بر در بازدشت بودن او را دارند .
حدود 3 ماه پیش به دلیل حاد شدند شرایط جسمی و در معرض خطر قرار گرفتن جان این زندانی سیاسی مجددا پزشک زندان ،پزشک قانونی و رئیس زندان ضمن تاکید بر عدم تحمل حبس خواستار اعزام او به بیمارستانهای خارج از زندان شدند. اما به دلیل شرایط حاد این زندانی معالجه او فقط در بیمارستان تخصصی لبافی نژاد تهران امکان پذیر است. لذا بازجویان وزارت اطلاعات و دادستان رشت به شرط اینکه مدت مرخصی استعلاجی او جزء زمان بازداشت احتساب نشود با مرخصی استعلاجی وی موافقت کردند.
زندانی سیاسی هادی عابدی باخدا از زندان روانه یکی از بیمارستانها رشت شد و مدت طولانی در آنجا بستری بود و همزمان آزامایشات لازم را برای عمل جراحی انجام میداد. او 2 بار مورد معاینه پزشکان بیمارستان لبافی نژاد تهران قرار گرفت به دلیل از کار افتادن مثانه و یکی از کلیه هایش به او نوبت عمل جراحی داده شد آقای عابدی در مراحل پایانی معاینات و آماده شدن برای عمل جراحی قرار داشت که وی را مجددا به زندان بازگرداندند. این مسئله باعث شد که مخارج سنگین هزینه شده هدر رود و همچنین تمامی معاینات اولیه بی نتیجه باقی بماند.
لازم به یادآوری است که زندانی سیاسی هادی(همایون) عابدی با خدا در شعبۀ 2 دادگاه انقلاب به 2 سال زندان محکوم شده است و در تاریخ 17 آبان ماه دستگیر و به زندان مرکزی رشت منتقل شد. او همچنین در دهۀ 1360 به دلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق چند سال در زندانهای اوین و قزل الحصار تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی بسر برد. پاسداران هنگامی که قصد دستگیری او را داشتند، بسوی وی شلیک کردند که در اثر اصابت گلوله، باعث قطع نخاع وی شد.قطع نخاع او باعث شده که تعدادی از اندامهایش بطور طبیعی عمل خود را نتوانند انجام دهند که از جملۀ آنها راه رفتن، مثانه (با سونداژ ) و کلیه و دستگاه گوارشی او بشدت آسیب دیده است.
برادر او هرمز عابد باخدا در دهۀ 1360 بخاطر هواداری از سازمان مجاهدین در زندان اعدام شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری افراد بی گناه که قادر به حرکت نیستند و در شرایط حاد جسمی بسر می برند و نگهداری آنها در زندان با شرایط قرون وسطائی و غیر انسانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

0 نظرات

ارسال یک نظر