اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

تهدید به اعدام فاطمه پسندیده و همسرش یوسف ندرخانی

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۴:۰۳ | 0 نظرات »



خبرگزاری حقوق بشر ایران - رهانا

فاطمه پسندیده به همراه همسرش یوسف ندرخانی طی دو هفته اخیر از ملاقات همدیگر در زندان منع و از طرف ماموران امنیتی تهدید به حبس ابد و اعدام در صورت عدم رجوع به دین اسلام شده‌اند.

فاطمه پسندیده از نوکیشان مسیحی دربند طی تماس کوتاه تلفنی با یکی از نزدیکان خود از اعمال فشارو آزار و اذیت مضاعف خود و همسر در بندش یوسف ندرخانی در دو هفته اخبر خبر داد.

به گزارش خبرنگار رهانا، فاطمه ندرخانی در تماسی تلفنی که روز شنبه ۲۰ شهریور ماه از زندان رشت با یکی از نزدیکان خود داشته از قطع ملاقاتش با همسر زندانی خود در داخل زندان طی دو هفته اخیر خبر داده و اظهار داشته که در روزهای اخیر فشار مضاعفی برای رجوع به دین اسلام از طرف بازجویان و مسئولین پرونده بر ایشان وارده شده و تهدید کرده اند که در صورت عدم رجوع به اسلام طبق قوانین شرع مقدس محکوم به حبس ابد خواهند شد.

از سوی دیگر همسر فاطمه ندرخانی نیز در شرایطی مشابه تهدید به اعدام در صورت عدم رجوع به اسلام شده است.

فاطمه ندرخانی یکی از نوکیشان مسیحی بازداشت شده به همراه همسرش یوسف ندرخانی در زندان لاکان رشت بسر می‌برند.

خبرهای تایید نشده‌ای از بهروز صادق خانجانی دیگر مسیحی بازداشت شده در ماه‌های اخیر است که توسط دو قاضی محکوم به اعدام شده در حالی که قاضی سوم رای به این پرونده نداده است.




0 نظرات

ارسال یک نظر