اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

درخواست صدور حکم اعدام برای حسین درخشان

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۶:۲۰ | 0 نظرات »


روز گذشته اخباری در برخی از سایت‌ها مبنی بر درخواست صدور حکم اعدام برای حسین درخشان منتشر شد که پیگیری‌های خبرنگار رهانا نیز از صحت درخواست صدور حکم اعدام برای حسین درخشان خبر می‌دهد.

به گزارش رهانا، وضعیت روحی و جسمی حسین درخشان که هم اکنون در بند ۲ الف سپاه زندان اوین نگهداری می‌شود، بسیار بد و نگران کننده گزارش شده است. اولین دادگاه رسیدگی به اتهامات حسین درخشان در تاریخ دوم تیرماه ۱۳۸۸ برگزار شده بود که در آن دادگاه‌ اتهامات وی «تبلیغ علیه نظام به نفع گروه‌های معاند نظام، توهین به مقدسات و راه‌اندازی سایت‌های مستهجن و مبتذل» عنوان شده بود.

از جزئیات دیگر درخواست این حکم تاکنون اطلاعی در دست نیست. تارنمای «کم‌ترین» که روز گذشته خبر درخواست صدور حکم اعدام برای این وبلاگ‌‌نویس ایرانی ـ کانادایی را منتشر کرده «تنبیه حسین درخشان و عبرت سایرین» را از دلائل تقاضای این حکم اعدام عنوان کرده بود.

حسین درخشان در تاریخ ۱۰ آبان ماه ۱۳۸۷ هنگامی که به تازکی به کشور بازگشته بود بازداشت و تا کنون در زندان اوین به سر می‌برد. وی نزدیک به دو سال که در بازداشت موقت و سلول های انفرادی زندان اوین به سر می‌برد.

0 نظرات

ارسال یک نظر