اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

درخواست کمک برای جلوگیری از اعدام عبدالرضا قنبری

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۳:۱۱ | 0 نظرات »







همسر عبدالرضا قنبری، معلمی که پس از انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد و این حکم پس از تایید در دادگاه تجدیدنظر به دایره اجرای احکام فرستاده شده، طی نامه‌ای خطاب به مقامات فرهنگی و فعالان حقوق بشر در سراسر دنیا، خواستار تلاش برای توقف حکم اعدام او شده است.

در بخشی از این نامه آمده است: عبدالرضا قنبری معلم گمنامی که به جهت عدم عضویت در هیچ سازمان و حزب سیاسی، سرنوشتش برای هیچ کس مهم نیست، در انتظار اجرای حکم اعدام به سر می‌برد و هیچ فرد و یا نهاد سیاسی و فرهنگی پیگیر وضعیت وی نبوده و هیچ اقدامی برای توقف این حکم صورت نمی‌پذیرد.

متن کامل این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار رهانا قرار گرفته به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مقامات فرهنگی و تمامی وجدان‌های بیدار در سراسر جهان

کانون‌های معلمان

سازمان‌های حقوق بشری

سال‌ها پیش زمانی که در ایام دانشجویی با دو مناسبت جهانی پنجم و دهم اکتبر آشنا شدم، هرگز گمان نمی‌بردم که این دو روز چه ارتباطی با هم می‌توانند داشته باشند و یا چه اتفاقی می‌تواند زندگی مرا به نحو توامان به این دو مناسبت گره بزند. پنجم اکتبر روز جهانی معلم و ۱۰ اکتبر روز جهانی مبارزه با اعدام است. البته در ایران ما روز معلم را با سال‌روز شهادت استاد مطهری شناخته و اعدام هم که حکمی قانونی برای برخی جرایم محسوب می‌شود.

هم اکنون سال‌ها از آن روزها گذشته و جز مراسم‌های رسمی و تشریفاتی، دیگر خبری از اندیشه‌های استاد مطهری نیست. فردی که مظهر آزاداندیشی در حوزه دین و سیاست بود. فردی که به من و امثال من آموخت حجاب اجباری، ارزش زن مسلمان محسوب نشده و بسیاری از زنان نسل مرا به گزینش اختیاری پوشش و هویت اسلامی رهنمون ساخت.

امسال این دو مناسبت جهانی در حالی فرا می‌رسد که عبدالرضا قنبری معلم گمنامی که به جهت عدم عضویت در هیچ سازمان و حزب سیاسی، سرنوشتش برای هیچ کس مهم نیست، در انتظار اجرای حکم اعدام به سر می‌برد و هیچ فرد و یا نهاد سیاسی و فرهنگی پیگیر وضعیت وی نبوده و هیچ اقدامی برای توقف این حکم صورت نمی‌پذیرد.

اخیراً آگاه شدم که دکتر صدر حاج سید جوادی در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد، پاپ و رییس اتحادیه اروپا خواستار اقدامات این شخصیت‌ها به منظور توقف اجرای حکم عبدالرضا قنبری شده است که گمان نمی‌کنم اقدام خاصی از سوی این مقامات صورت گرفته باشد.

اکنون منم زنی خسته و هم سرنوشت با عبد الرضا که ماه هاست از تایید حکم اعدامش می گذرد .

منم زنی که هر روز را با هزاران وعده مقامات قضایی به صبح می رسانم و امروز در آستانه روز جهانی معلم و روز جهانی مبارزه با اعدام نا امید از همه مراجعات و مکاتبات مکرر با مقامات سیاسی ، قضایی و حتی مراجع عظام تقلید برای نجات معلمی نمونه ودلسوز که هر لحظه را با یاد شاگردانش می گذراند و پدری که دو فرزند تیزهوشش هر لحظه را در انتظار دست نوازشگرش سپری می کنند و مردی که در این بحبوحه و کشاکش دهر نیز به همسرش یادآور می‌شود که عاشق انسان است، حتی اگر این انسان به او ظلم کرده باشد و قاضی و بازجویی باشند که چنین سرنوشت هولناکی را برای او رقم زده‌اند، ماهها سکوت خود را شکسته و از تمامی جهانیان و به ویژه سازمانهای فرهنگی و حقوق بشری استمداد می طلبم تا اگر وجدان بیداری در هستی نفس می کشد مانع اجرای حکم اعدام همسرم شود.

نمی‌دانم درست است اگر از سازمان‌های فرهنگی و در راس آنان بنیاد یونسکو درخواست کنم که اگر سرنوشت همسران و پدران در دستور کار شما قرار ندارد، لطفا نگذارید که یک فعال فرهنگی و یک معلم گمنام تنها به جرم آن که تنهاست و کسی را ندارد به سرنوشت جنایتکاران دچار شده و اعدام شود.

سکینه حبیبی

همسر دردمند و بی‌پناه عبدالرضا قنبری

0 نظرات

ارسال یک نظر