اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.


صداي آمزيکا : در شرايطي که حميد قاسمي شال، مرد ايراني کانادايي در زندان اوين به اعدام محکوم شده است، همسر کانادايي او براي ديدار و رايزني با دولتمردان تهران و اتاوا و کسب اطلاعاتي در مورد سرنوشت همسرش ناکام مانده است.
حميد قاسمي شال، 42ساله که تابعيت دوگانه ايراني و کانادايي دارد، پس از بازگشت به ايران، در سال 2008در زندان اوين بازداشت شد و مقامات قضايي جمهوري اسلامي وي را به جاسوسي متهم و حکم اعدام براي او صادر کرده اند.
روزنامه تورنتو استار گزارش داده است آنتونلا مگا، همسر کانادايي آقاي قاسمي شال همزمان با برگزاري جلسه مجمع عمومي سازمان ملل به نيويورک سفر کرده بود تا با تحويل نامه اي به محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري ايران براي نجات جان همسرش از وي درخواست کمک کند.
آنتونلا مگا، همسر آقاي قاسمي شال در مصاحبه با روزنامه تورنتو استار از بي خبري مطلق نسبت به سرنوشت همسرش که بيش از دوسال است که در زندان اوين در بازداشت به سر مي برد، ابراز نگراني جدي کرده است. وي گفته تلاش هاي وي براي ديدار با مقامات هيات ايراني در نيويورک ناکام مانده است.
اين نشريه کانادايي گزارش داده است با درخواست خانم مگا براي ديدار با لارنس کانن، وزير امور خارجه کانادا و يا مقامات هيات کانادايي در نيويورک به منظور کسب اطلاعاتي در مورد سرنوشت پرونده همسر ايراني تبارش نيزمخالفت شده است.
بنا به گفته خانم مگا، مقامات دولت فدرال کانادا به وي گفته اند حکم اعدام آقاي قاسمي شال به حبس ابد کاهش يافته، اما وکيل اين مرد ايراني کانادايي هشدار داده است در صورتي که مقامات قضايي تهران به دلايلي نظر خود را تغيير دهند، احتمال اجراي حکم اعدام وي وجود دارد.
براساس گزارش خبرنگار تورنتو استار، با وجود رايزني همسر آقاي قاسمي شال براي تحقيق در مورد پرونده اتهامي وي در تهران، رايزني هاي بين المللي و ديپلماتيک جدي در مورد وضعيت اين مرد ايراني کانادايي انجام نشده است.
خانم مگا در گفتگو با روزنامه تورنتو استار از بي خبري مطلق از وضعيت حميد قاسمي شال خبر داده و گفته است همسرش طي چند ماه گذشته به هيچ وجه از زندان اوين در تهران تماس نگرفته و او نيز از زمان بازداشت حميد به « افسردگي شديد مبتلا و حيات روزمره او به يک کابوس بي انتها » بدل شده است.
وي ضمن رد اتهام جاسوسي عليه همسرش به تورنتو استار گفته است به نظر مي رسد مقامات امنيتي ايران براي هدف قرار دادن البرز، برادر حميد، وي را بازداشت و به جاسوسي متهم کرده اند.
البرز قاسمي شال، برادر اين مرد ايراني کانادايي نيز که به مدت دوسال در زندان اوين در بازداشت مقامات ايران بود، در ژانويه سال گذشته پس از بازجويي در زندان، به طور اسرارآميزي درگذشت. مقامات ايران ادعا کرده اند وي به سرطان معده مبتلا بوده است.
مليسا لنتسمن، سخنگوي وزارت امور خارجه دولت فدرال کانادا در ماه اوت گفته بود مقامات کنسولي ( کانادا ) از زمان بازداشت اين مرد کانادايي ايراني با مقامات سياسي و ديپلماتيک ايران در تماس بوده اند تا از وضعيت آقاي قاسمي شال اطلاعاتي به دست آورند.
دن مک تيگ، نماينده ليبرال پارلمان کانادا نيز براي برقراري مذاکرات پشت پرده و گفتگو در سطوح مقامات وزارتي دو کشور و کمک به روشن شدن وضعيت اين شهروند کانادايي ايراني در زندان اوين ابراز آمادگي کرده بود.
سازمان عفو بين الملل از دولت فدرال کانادا خواسته است تا براي کسب اطلاعاتي در مورد اتهام جاسوسي و حکم صادره براي اين مرد کانادايي ايراني تبار بر تهران فشار اعمال کند.

0 نظرات

ارسال یک نظر