اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

هشدار در مورد اعدام قریب الوقوع بیش از ششصد زندانی در مشهد

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۶:۵۴ | 0 نظرات »







«کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران» به افزایش نگران کننده آمار اجرای احکام اعدام در زندان وکیل آباد مشهد هشدار داده و از مقامات قضایی جمهوری اسلامی خواسته است تا همه این اعدام ها را متوقف کنند.
« کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران » در بیانیه ای که روز دوشنبه ( ٢٥ اکتبر ) منتشر کرد ضمن اشاره به دریافت گزارش های معتبری مبنی بر اعدام های دسته جمعی و ناگهانی زندانیان در زندان وکیل آباد مشهد هشدار داده است که بیش از ششصد زندانی در انتظار اجرای احکام اعدام در این زندان هستند.
این سازمان بین المللی مدافع حقوق بشر در بخشی از بیانیه اخیر خود نوشته است ده زندانی در ١٢ اکتبر سال جاری در زندان وکیل آباد اعدام شده اند.
آرون رودز، سخنگوی کمپین گفته است گزارش های رسیده از اعدام های مشهد حاکی است که تعداد افرادی که در ایران اعدام شده اند، بسیار بیش از ارزیابی های انجام شده بوده است.
آقای رودز تاکید کرده است با توجه به فقدان شفافیت مقامات دولت ایران، قوه قضاییه باید وضعیت زندان وکیل آباد و تعداد دقیق زندانیانی که به اعدام محکوم شده اند را به طور کامل تشریح کند.
یکی از زندانیان پیشین زندان وکیل آباد به « کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران» گفته است نه تنها خانواده، وکلا و حتی خود زندانیان حکمی مبنی بر صدور حکم اعدام دریافت نکرده اند، بلکه از زمان اجرای آن نیز اطلاعی نداشته اند و پیکر زندانیان یک روز پس از دریافت هزینه طناب اعدام به خانواده آن ها تحویل داده می شود.
براساس بیانیه کمپین، اکثریت زندانیان بازداشتگاه وکیل آباد محکومان جرم های مربوط به مواد مخدر هستند و برخی از گزارش ها از شکنجه و اخذ اعترافات اجباری از زندانیان حکایت می کنند.
براساس آمار سازمان عفو بین الملل، در سال ٢٠٠٩ حداقل ٣٨٨ نفر در ایران اعدام شدند.
« کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران » یادآوری کرده است: «ایران پس از چین، دومین کشور جهان است که بیشترین تعداد سالانه اعدام شهروندان این کشور را به خود اختصاص داده است و بالاترین رقم سرانه نرخ اعدام را داراست. از زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در سال ٢٠٠٥، تعداد اعدام ها به طور چشمگیری افزایش یافته اند. »

0 نظرات

ارسال یک نظر