اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.


نگرانی برای اعدام قریب الوقوع سکینه آشتیانی افزایش یافته کميته بين المللي عليه سنگسار و اعدام که از آغاز پرونده سکینه آشتیانی را پی‌گیری می‌کرد با انتشار بیانیه‌ای یادآوری کرده است که جمهوری اسلامی در صدد قتل سکینه است. و از تهران مقامات حکومتی دستور اجرای حکم اعدام سکينه محمدی آشتیانی را به بخش اجرای احکام زندان تبريز فرستاده اند و گفته می‌شود که دو روز دیگر قرار است او را اعدام کنند.

کمیته بین‌المللی علیه اعدام و سنگسار در یک تجمع اعتراضی امروز بعداز ظهر در پاریس و در تجمعی دیگر در مقابل مقر اتحادیه اروپا در بروکسل خواستار توقف فوری حکم اعدام سکینه آشتیانی شدند و در ایتالیا وزیر امور خارجه این کشور فرانکو فراتینی و وزیر فرصت‌های برابر خانم ماریا کارفانیا با فراخوان فوری خواستار نجات جان سکینه شدند این مقام ارشد وزارت امور خارجه ایتالیا خاطر نشان کرده است که هنوز حکم تائید قریب‌الوقوع اعدام سکینه از سوی سفیر ایتالیا در تهران برای او ابلاغ نشده است

0 نظرات

ارسال یک نظر