اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

دو شهروند کرد به دار آویخته شدند.

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۵:۳۴ | 0 نظرات »

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی/ناصح فریدی: به گزارش منابع خبری کردی دو تن از شهروندان کرد،از اهالی منطقه مرگور به اتهام همکاری با حزاب کرد به دار آویخته شدند.


به گزارش مرکز خبری کردستان و کرد، دو تن از شهروندان ارومیه ای با نامهای عبدالله و عبدالخالق بهمرد که چندی پیش توسط نیروهای امنیی بازداشت شده بودند، در زندان بجنورد به اتهام ارتباط با یکی از احزاب اپوزسیون کرد و با حکم نهادهای قضایی جمهوری اسلامی، اعدام شدند.

این دو شهروند که نسبت فامیلی هم با هم داشتند در بی خبری مطلق دستگیر، محاکمه و به دار آویخته شدند.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی هر گونه فعالیت سیاسی و مدنی شهروندان کرد را به شدت سرکوب کرده و برای سرپوش گذاشتن بر اعمال ضد بشری خود،با توسل به انتساب اتهاماتی همچون محاربه و ارتباط با احزاب اپوزسیون کرد شدید ترین مجازات ها ،از قبیل اعدام را برای آنان در نظر گرفته و بدینوسیله در صدد فرار از فشار افکار عمومی در ایران و جامعه جهانی بر می آید.

این در حالی است که چند تن دیگر از هموطنان کرد به دلیل فعالیت های سیاسی خود به اعدام محکوم شده و همچنان در بلا تکلیفی به سر می برند.

یکی از این افراد حسین خضری می باشد که بعضی از ارگانهای خبری حتی خبر اعدام وی را مخابره کرده اند.

وی که از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام فعالیت سیاسی و ارتباط با یکی از احزاب اپوزسیون کرد به اعدام محکوم شده بود، چندی پیش با ارسال پرونده اش به شعبه 9 اجرای احکام با خطر قریب الوقوع اعدام مواجه شد. که در پی این رویداد وکیل مدافع وی با دلایلی نامعلوم از تداوم دفاع حقوقی از حسین خضری انصراف داد .

تا کنون خبری که موید اعدام حسن خضری باشد به دست کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی نرسیده است .

0 نظرات

ارسال یک نظر