اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

قتلی ديگر به خاطر قتل ميدان کاج

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۵:۱۳ | 2 نظرات »

روشنگری. بنابرگزارش خبرگزاری مهر مامور قضايی دولت ميگويد قاتل ميدان کاج به احتمال زياد در ميدان کاج به دار آويخته خواهد شد. اعدام مجرم آنهم به غيرانسانی ترين شيوه يعنی در ملاء عام خود يکی مهم ترين عامل رشد خشونت در جامعه يعنی نظام جمهوری اسلامی را افشا ميکند. اما اعمال خشونت تنها کاری است که رژيم در آن مهارت دارد، وگرنه رژيم ناتوانی و بی کفايتی خود در پيشگيری از فجايع و نيز در برخورد با فاجعه در همين ماجرا به روشنی به نمايش گذاشته است. گزارشات مبسوط رسانه های دولتی از محاکمه مجرم در روز يک شنبه حاکی از اين است که او هنگام وقوع قتل مواد مخدر مصرف کرده بود و حال عادی نداشت. اين امر شاهد ديگری است از عدم کارايی دستگاه های عريض و طويل امنيتی رژيم در واکنش به حوادث فاجعه بار. رژيم خشونت زايی که در سال گذشته مقابل چشم جهانيان شهروندان خود را به گلوله بست و زير ماشين گرفت، حالا قصد دارد با فوريت دادن به ارتکاب يک قتل دولتی بر اين ناتوانی سرپوش بگذارد. اين انگيزه سياسي، اقدام رژيم به اعدام قاتل را بيش از پيش مجرمانه و سنگين ميکند.

متن خبر از خبرگزاری مهر
احتمال اعدام قاتل در ميدان کاج تهران
رئيس شعبه 71 دادگاه کيفری تهران با بيان اينکه موضوع پرونده قتل در ميدان کاج تهران صبح فردا دوشنبه با حضور چهار مستشار رسيدگی می شود گفت: به احتمال زياد قاتل پرونده در ميدان کاج به دار آويخته می شود.
قاضی نورالله عزيز محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نوع جنايت صورت گرفته در ميدان کاج و تبعات ناخوشايند آن در جامعه و جريحه دار شدن احساسات عمومی گفت: با توجه به درخواست والدين مقتول مبنی بر اجرای اشد مجازات برای متهمان پرونده (يعقوب و سعيده) صبح دوشنبه با حضور چهار مستشار پرونده مورد بررسی قرار گرفته و رای نهايی صادر می شود.

وی افزود: با توجه به تبعات اين جنايت و درخواست قصاص از سوی والدين مقتول اين احتمال وجود دارد که متهم در محل وقوع جنايت (ميدان کاج) به دار مکافات آويخته می شود.

ساعت 10 روز پنجشنبه ششم آبانماه اهالی يکی از خيابانهای سعادت‌ آباد با شنيدن صدای درگيری متوجه يک دعوای خيابانی شدند. در جريان اين نزاع يک بنگاهدار به نام "يعقوب" با چاقو به سمت مردی حدودا 30 ساله هجوم برد و با وارد آوردن ضربه به ناحيه شکم او را به ‌شدت مجروح کرد. اين اتفاق درحالی رخ داد که دو تن از ماموران کلانتری 134 شهرک قدس پس از وقوع اين حادثه و تماس مردم با مرکز فوريتهای پليسی 110 در جريان قرار گرفتند و در صحنه حادثه حضور داشتند. به دنبال اين ماجرا، دقايقی بعد متهم خود را تسليم ماموران کرد و به اين ترتيب تحقيقات از وی آغاز شد.

امروز يکشنبه نخستين جلسه رسيدگی به پرونده قتل در سعادت آباد تهران در تالار اجتماعات مجتمع امام خمينی (ره) برگزار شد.

2 نظرات

  1. ناشناس // ۱ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۴۱  

    kheylee bayad bebakhshid vali jam konin in basate toono dige age yeki madar ya pedar shoma ro bezane bokoshe shoma ha miyayn ede aye bashar doostane o e,lamiye hoghooghe bashae va in mozakhrafat ro minevisin ya mikhayn zood tar ghatele azizetoon mojazat she?

  2. ناشناس // ۱ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۴۴  

    oonam ye adam ravaniyo ma ba e,dam siyasi mokhalefim oon bad bakht haei k bedoone e,telae khoonevadehashoon e,dam kardan na in ashghalha

ارسال یک نظر