اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.




پس از اینکه روز سه‌شنبه 4 آبان ماه گارد زندان موسوم به رجایی شهر به بند 4 این زندان یورش برده و زندانی سیاسی محمد علی منصوری را به حفاظت اطلاعات احضار و بعد از بازجویی طویل‌المدت وی را به سلول انفرادی منتقل کردند، قریب به دو هفته است که از وضعیت این زندانی سیاسی خبری در دست نیست و ملاقات‌های وی نیز قطع شده است.

با توجه به سابقه قتل و شکنجه زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر، همانند امیرحسین حشمت ساران و دهها قتل رخ داده، وهم‌چنین فیلم‌ها و گزارشات تکان دهنده انتشار یافته از رجایی شهر، خود گویای وضعیت اسفبار این زندان و زندانیان آن است، دراین شرایط بی‌خبری مطلق از وضعیت و سلامت محمد علی منصوری، خانواده و بستگان او را بشدت نگران کرده است.

شایان ذکر است که محمدعلی منصوری در ۱۱شهریورماه سال 1386 بازداشت شده و به اتهام ارتباط با گروههای معاند نظام به ۱۷سال حبس تعزیری و تبعید به زندان رجایی شهر کرج محکوم گردیده است

وبلاگ نویسان علیه اعدام و وب‌نگاران حقوق بشر هر گونه رفتار غیر انسانی با این زندانی عقیدتی را به منزله نقض آشکار اصول اساسی حقوق بشر دانسته و نگرانی و انزجار خود را از رفتار مسئولین زندان رجایی شهر اعلام می‌دارند و از تمامی نهادهای حقوق بشری و از کمیسسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار اقدامات فوری برای مشخص شدن وضعیت این زندانی هستند


این نامه به سازمان‌های زیر ارسال گردید
بان کی مون ( دبیرکل سازمان ملل متحد)
ناوی پیلای(رئیس کمیسیون حقوق بشر)
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمیسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

دوشنبه ، 17 آبان ماه 1389

وبلاگ نویسان علیه اعدام و وب‌نگاران حقوق بشر

2 نظرات

  1. دفترها // ۱۷ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۶:۱۰  

    مرگ بر جمهوری اسلامی

  2. ناشناس // ۱۷ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۰۰  

    مرگ بر جمهوری اسلامی

ارسال یک نظر