اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

خبر آزادی سکینه محمدی تکذیب شد

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۳:۵۹ | 0 نظرات »


شبکه خبری انگلیسی زبان پرس تی.وی، وابسته به دولت ایران در گزارشی خبر آزادی سکینه محمدی را تکذیب کرد.

در گزارش پرس تی.وی آمده است که خانم سکینه محمدی همراه با یک گروه تولید مستند این شبکه ماهواره‌ای به خانه خود آمده بوده تا روند به قتل رساندن همسرش را در محل جرم توضیح دهد.

این گزارش اضافه می‌کند که این گروه تولید تلویزیونی، مربوط به برنامه «ایران امروز» بودند که از پرس تی.وی پخش می‌شود.

به گفته پرس تی.وی علاوه بر خانم محمدی، فرزند او سجاد اصغرزاده و هوتن کیان وکیل وی نیز با تیم تولید پرس تی.وی مصاحبه کرده‌اند.

فرزند و وکیل خانم محمدی، روز 18 مهر در تبریز در زمان مصاحبه با دو خبرنگار آلمانی بازداشت شده بودند. در خبر پرس تی.وی هیچ اشاره‌ای به در بازداشت بودن این دو نفر نشده است.

این در حالیست که روز پنج‌شنبه رسانه‌های خبری به نقل چند منبع مختلف اعلام کردند که خانم محمدی از زندان آزاد شده است.

یکی از این منابع کمپین حقوق بشر مستقر در آلمان بود که به نقل از مقام‌های قضائی ایران خبر داد سکینه محمدی آشتیانی، پسر و وکیل او را از زندان آزاد شده‌اند.

سکینه محمدی آشتیانی، زن 43 ساله‌ای است که به اتهام «زنای محصنه» به سنگسار و به اتهام «مشارکت در قتل» همسرش به اعدام محکوم شده است. او تاکنون دو بار از قوه قضائیه طلب بخشش کرده اما اعلام شده بود که درخواست او رد شده است.

در ماه‌های اخیر، اعتراض‌های فراوانی در سطح جهان به امکان سنگسار شدن این زن شده است.

محمود احمدی‌نژاد در سفر شهریورماه خود به نیویورک، با سوال‌های متعدد خبرنگاران درباره پرونده خانم محمدی آشتیانی روبه‌رو شد. او در مصاحبه با شبکه‌ تلویزیونی ای.‌بی.‌اس آمریکا گفت: سکینه محمدی به هیچ‌وجه به سنگسار محكوم نشده است. اما یک هفته بعد، سخنگوی قوه قضاییه تایید کرد که برای خانم محمدی، حکم سنگسار صادر شده است.

سه هفته پیش پیش مشاور امور بین‌الملل و دبیر شورای حقوق بشر قوه قضائیه در مصاحبه با تلویزیون انگلیسی‌ زبان ایران، پرس‌تی‌وی، گفته بود که امکان دارد از مجازات مرگ برای سکینه محمدی آشتیانی صرف‌نظر شود.

محمدجواد لاریجانی تاکید کرده بود که قوه قضائیه در جریان بازخوانی پرونده خانم محمدی آشتیانی، «تلاش فراوانی کرده و به نظر ما، امکان زیادی وجود دارد که جان او حفظ شود».

مستند پرس تی.وی درباره سکینه محمدی قرار است روز جمعه 19 آذرماه در ساعت یازده و نیم به وقت ایران از این شبکه تلویزیونی پخش شود.

0 نظرات

ارسال یک نظر