اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

عفو بین الملل: فراخوان برای نجات جان حبیب الله لطیفی

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۷:۵۸ | 0 نظرات »

سازمان عفو بین الملل از مقامات رژیم ایران می خواهد که اعدام دانشجوی کرد ایرانی را که قراراست روز ۲۶ دسامبر صورت بگیرد را متوقف کنند.

حکم اعدام حبیب الله لطیفی، دانشجوی رشته حقوق که در دانشگاه آزاد شهر ایلام در جنوب غربی ایران درس می خوانده، به وکیل او ابلاغ شده است و گفته شده است که وی روز ۲۶ دسامبردر زندان سنندج اعدام می شود.
ماکلوم اسمارت، رئیس امور خاورمیانه و شمال افریقای عفو بین الملل اعدام کرد: سازمان عفو بین الملل از مقامات رژیم ایران می خواهد که این اعدام را فوراً متوقف کنند.

وی گفت: ما انتظار داریم که دولت ایران کسانی را که مرتکب کارهای خلاف و جنایی انجام شده اند، بر اساس قوانین بین المللی در دادگاه محاکمه کند.

وی افزود: عفو بین الملل بدون در نظر گرفتن هرنوع شرایطی، اعدام شکنجه و آزار و اذیت زندانیان را محکوم می کند.

بیانیه عفو می افزاید: حبیب الله لطیفی در روز ۲۳ اکتبر ۲۰۰۷ در سنندج از استان کردستان ایران در غرب این کشور، دستگیر شده و دادگاه وی در پشت درهای بسته و بدون دفاع صورت گرفته است، نه خانواده ونه وکیلی برای دفاع از او حضور داشته است. جرم او براساس گفته های سپاه پاسداران محاربه اعلام شده است. در ژوییه ۲۰۰۸ به او حکم اعدام داده شده است و در فوریه ۲۰۰۹ این حکم یک بار دیگر تایید شده است.

0 نظرات

ارسال یک نظر