اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

باسمه تعالی

إِنَّ اللّهَ یَأْمُرُکُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُم بَیْنَ النَّاسِ أَن تَحْکُمُواْ بِالْعَدْلِ إِنَّ اللّهَ نِعِمَّا یَعِظُکُم بِهِ إِنَّ اللّهَ کَانَ سَمِیعًا بَصِیرًا (نساء، ۵۸)

خدا به شما فرمان مى‏دهد که سپرده‏ها را به صاحبان آنها رد کنید و چون میان مردم داورى مى‏کنید به عدالت داورى کنید در حقیقت نیکو چیزى است که خدا شما را به آن پند مى‏دهد خدا شنواى بیناست.

ملت داغدیده ایران!

این روزها بیش از گذشته در صدر اخبار کشور، صدور و یا اجراء احکام سنگین زندانیان سیاسی توجه هر فردی را به خود جلب می کند. احکام سنگین اعدام و یا حبس های سنگین زندانیان سیاسی به بهانه های واهی، که تهمت و افترایی بیش به این مبارزان راه آزادی نیست.

این احکام صادر شده در دادگاه های فرمایشی قوه قضائیه نظام به دروغ اسلامی، که حتی به اقل اصول فقهی قضاء توجهی ندارد و ضروریات و مسلمات فقه قضائی را زیر پا می گذارد، با استناد به اعترافاتی است که زندانی، در بدترین شرایط و تحت فشار بسیار، همراه با وحشیانه ترین، غیر انسانی ترین و غیر اسلامی ترین شکنجه های جسمی و روحی، بالاجبار بیان نموده است. اعترافاتی که به هیچ وجه نه ارزش فقهی دارد و نه ارزش قضائی.

مرجع اعلا و زعیم بلا منازع حوزه علمیه قم، حضرت آیت الله العظمی شیخ حسین وحید خراسانی دام ظله العالی در موضعگیری صریح خویش در قبال این اعدام ها و احکام صادر شده فرموده اند: ((کسی که در حبس است، اقرارش اعتبار ندارد. قاضی ای که به چنین اقراری قضاوت کند، از اهلیت قضا ساقط است. اگر تهدیدی هم وجود داشته باشد، آن اقرار اثر ندارد)).

بدینوسلیه و با قلبی سرشار از غم و چشمی گریان، ما اعضای جامعه مدرسین و طلاب قم و نجف(متقن) ضمن محکوم کردن تمامی اعدام های سیاسی گذشته و اخیر و احکام صادره خارج از عدالت توسط دستگاه قضاء، محضر خانواده های داغدار این شهدای جلیل القدر، ملت داغدار و محزون ایران، مراجع و علمای مستقل و حضرت حجة ابن الحسن عج الله تعالی فرجه الشریف، این مصیبت عظمی که همان اعدام و کشتار بی رحمانه جوانان و فعالین سیاسی از سوی حکومت ولی فقیه با استفاده ابزاری از اعتقادات راسخ مردم می باشد را تسلیت و تعزیت عرض می نماییم و دگربار اعلام می داریم که مسئولیت تمامی این کشتار ها و جنایت ها بر عهده شخص رهبری است و صدور این احکام و اجراء آن دلیلی دیگر بر ضعف مفرط و عجز کامل حکومت ظلم در مقابله با مردم آزاد اندیش و آزادی خواه ایران است و همچنین اعدام های بی شمار دگر اندیشان و زندانیان سیاسی و آزاد مردان تاریخ بشریت، هیچگونه کمکی برای بقای رهبری و نظام دیکتاتور حاکم بر کشور نخواهد کرد و این بار بیش از همیشه امیدوار و با حرکت های حساب شده مستمر آخرین پایگاه های پوسیده رژیم نامشروع ولایت فقیه درهم خواهد ریخت. الیس الصبح بقریب

و من الله التوفیق

جامعه مدرسین و طلاب قم و نجف(متقن)

0 نظرات

ارسال یک نظر