اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

لغو حکم اعدام فرح واضحان در دیوان عالی کشور

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۳:۴۹ | 0 نظرات »


دیوان عالی کشور حکم اعدام فرح واضحان، از شهروندانی دو روز پس از عاشورا بازداشت شده بود را لغو کرده و پرونده وی را به شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب فرستاد.

به گزارش خبرنگار رهانا، فرح واضحان در دادگاه بدوی در شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اعدام محکوم شده بود. اتهام فرح واضحان شرکت در اعتراض‌های خیابانی و «محاربه از طریق همکاری با سازمان مجاهدین» اعلام شده است.

قرار است طی روزهای آینده با بررسی مجدد پرونده وی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب رای جدید صادر شود.

بنا بر اطلاع خبرنگار رهانا، وضعیت جسمانی این زندانی بسیار وخیم است، وی پیش از بازداشت در حال انجام شیمی‌ درمانی بوده وو هم‌اکنون غده‌ای در پای او وجود دارد که وضعیت جسمی او را بدتر کرده است به طوری که تحمل حبس برای او غیرممکن شده است.

فرح (المیرا) واضحان با این وجود و با وجود ناراحتی در ناحیه‌ی قلب در تاریخ ۱۶ آبان ماه همراه با بهاره هدایت و مهدیه گلرو، عاطفه نبوی و دیگر زندانیان سیاسی زن در زندان اوین به بند متادن زندان اوین منتقل شده و در این بند به سر می‌برد. این بند که محل نگهداری مجرمان خطرناک از جمله معتادین به مواد مخدر است سالنی در بسته در حدود ۳۰ الی ۳۵ متر است که زندانیان در آن از هوای آزاد در طول روز کم‌تر از یک ساعت می‌توانند استفاده کنند. همچنین استفاده از کتاب و کتاب‌خانه و حق استفاده از تلفن مانند دیگر زندانیان برای زندانیان محبوس در این بند میسر نیست، همچنین زندانیان محبوس در این بند تنها به صورت کابینی می‌توانند خانواده خود را ملاقات کرده و از ملاقات حضوری ممنوع‌ هستند.

وی سال‌ها خارج از کشور زندگی می‌کرده است و به خاطر دختر ١٩ ساله‌اش به ایران بازگشته است.

با این که حکم اعدام واضحان در دیوان عالی کشور لغو شده است، اما با وجود داشتن بیماری سخت بودن وی در زندان نوعی اعدام تدریجی است. وی در شهریور ماه نیز به علت وضعیت وخیمی جسمی به خاطر بیماری قلبی به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شده بود

0 نظرات

ارسال یک نظر