اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

شش زندانی سیاسی و غیرسیاسی امروز اعدام شدند

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۳:۵۹ | 0 نظرات »


به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، شش زندانی به دلایل مختلف امروز اعدام شدند. جعفر کاظمی و محمد علی حاج آقایی به اتهام سیاسی ، سه نفر به اتهام تجاوز به عنف در زندان اوین و یک نفر دیگر به اتهام قتل در کرج به دار آویخته شدند. جعفر کاظمی و محمد علی حاج آقایی دو زندانی سیاسی تنها چند روز پیش برای اعتراف تلویزیونی به بند اطلاعات منتقل شده بودند که پس خودداری آنها از قرار گرفتن در برابر دوربین برای اجرای احکام اعدام به اتاق اعدام برده شدند اما به دلایل نامعلومی موقتا اجرای حکم متوقف شد.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: شش زندانی به دلایل مختلف امروز اعدام شدند. جعفر کاظمی و محمد علی حاج آقایی به اتهام سیاسی ، سه نفر به اتهام تجاوز به عنف در زندان اوین و یک نفر دیگر به اتهام قتل در کرج به دار آویخته شدند.

بامداد امروز دوشنبه چهارم بهمن دو زندانی سیاسی جعفر کاظمی و محمد علی حاج آقایی به دار آویخته شدند. پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران این دو زندانی سیاسی را منافق یاد و عنوان کرده است که آنها مرتبط با " گروهک منافقین" در اعتراضات پس از انتخابات با هدایت سرپل خود در انگلیس نقش داشته اند.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، جعفر کاظمی و محمد علی حاج آقایی تنها چند روز پیش یعنی سه شنبه 28 دی ماه برای اعتراف تلویزیونی به بند 209 منتقل شده بودند که پس خودداری آنها از قرار گرفتن در برابر دوربین، برای اجرای احکام اعدام به اتاق اعدام برده شدند اما به دلایل نامعلومی موقتا اجرای حکم متوقف شد و آنها صبح روز چهارشنبه به بند عمومی 350 اوین بازگردانده شدند تا اینکه صبح امروز به دار آویخته شدند.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه، این دو زندانی سیاسی را به اتهام «محاربه از طریق همکاری و ارتباط با منافقین» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به اعدام محکوم کرد که این حکم در شعبه 36 دادگاه تجدید نظر استان تهران تایید شد.

جعفر کاظمی و محمد علی حاج آقایی در روز ۲۷ شهریور به دنبال یکی از تجمع‌های اعتراضی پس از انتخابات ریاست جمهوری به ترتیب در تهران و ورامین بازداشت و مدتها تحت شکنجه قرار گرفتند تا اتهامات خود را بپذیرند. وکیل این دو زندانی سیاسی در مراحل دادرسی از مطالعه پرونده محروم بوده و حکم دادگاه تجدیدنظر نیز با تاخیر به او ابلاغ شد.

جعفر کاظمی پیشتر در دهه 60 حدود 9 سال را در زندان بسر برده بود و محمد علی حاج آقایی نیز مدتی در سالهای 61 و 62 در زندان بود.

پیش از این نیز تعدادی از زندانیان سیاسی از جمله علی صارمی و حسین خضری اعدام شده اند که مورد اعتراض نهاد های حقوق بشری داخلی و خارجی قرار گرفته است. جمهوری اسلامی از سوی مدافعان حقوق بشر به بی توجهی به حقوق زندانیان سیاسی و نیز اعدام بیگناهان متهم است.

صبح امروز همچنین مردی به نام امید برک 25 ساله به جرم قتل سریالی 10 زن در کرج، در میدان قدس (شاه‌عباسی) کرج و در ملاء عام اعدام شد.

گفته می‌شود اين متهم روز گذشته ـ يكشنبه ـ در گفت‌وگويی ضمن انكار ارتكاب قتل، مدعی شده قتل‌ها كار همسرش بوده است و او فقط اجساد را به بيرون از خانه انتقال می‌داده است. وی همچنين ادعا كرده كه اعترافات قبلی‌اش بی‌پايه بوده و تنها برای جلوگيری از گرفتاری همسر خود اعتراف كرده است. اين در حالی است كه «اميد» از ابتداي دستگيری تا آخرين لحظه محاكمه در دادگاه، به همه قتلها اعتراف كرده و صحنه جنايات را نيز به دقت بازسازی كرده بود.

به‌علاوه در همین روز سه فرد نیز صبح امروز به جرم تجاوز به عنف در زندان اوین به دار آویخته شدند. «قوام عطاکش‌زاده» فرزند شکور، «مصطفي کريمي خانقاه» فرزند محمد و «رضا دهقان» فرزند حسينعلي به اتهام تجاوز به یک نوجوان به زور چاقو، در خرداد ماه سال 1386 دستگیر شدند.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی دادسرای تهران، در پی شکايت شاکی و تحقيقات صورت گرفته،‌ دادگاه رسيدگي به اتهامات نامبردگان با حضور شاکی،‌ نماينده دادستان و وکلای افراد ياد شده برگزار و دادگاه درنهايت نامبردگان فوق را به اتهام ارتکاب تجاوز به عنف به اعدام محکوم کرد که رای از سوی ديوانعالی کشور نيز مورد تاييد قرار گرفت.

0 نظرات

ارسال یک نظر