اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

هفت نفر در کرمانشاه اعدام شدند

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۳:۳۲ | 0 نظرات »


خبرگزاری هرانا - هفت نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر صبح امروز در محل زندان مرکزی کرمانشاه اعدام شدند.

صبح دوشنبه -13 دی ماه- 7 نفر از افرادی که به اتهام تهیه و توزیع مواد مخدر خطرناک اعم از هروئین و کراک فعالیت داشتند، در محل زندان مرکزی کرمانشاه، اعدام شدند. مجتبی ملکی، دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه، پیش از اجرای این احکام در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس قانون، هرگونه تهیه و توزیع بیش از 30 گرم هروئین حکم اعدام دارد و این درحالی است که در پرونده این افراد از پنج کیلوگرم هروئین تا 100 کیلوگرم کراک وجود دارد.

وی افزود: بعضی از این افراد دارای سوابق حمل و توزیع مواد مخدر هستند و تاکنون نیز چند بار مورد رافت اسلامی قرار گرفته‌اند ولی متاسفانه مجددا مرتکب همین جرائم شده‌اند.

دادستان کرمانشاه گفت: برای همه این هفت نفر دوبار تقاضای عفو شده بود اما مورد موافقت قرار نگرفته بود که در نهایت به موجب حکم دادگاه انقلاب و به دستور ریاست قوه قضاییه اجرای حکم اعدام صادر شد.

ملکی اظهار کرد: قاچاقچیان مواد مخدر بدانند که دستگاه قضایی در اجرای احکام قانونی هیچ‌گونه اغماضی نسبت به هیچ کسی از خود نشان نخواهد داد.

0 نظرات

ارسال یک نظر