اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" وزارت اطلاعات پیکر زندانی سیاسی زهرا بهرامی شهروند ایرانی- هلندی را حاضر نیست به خانواده اش تحویل دهد.
روز دوشنبه 11 بهمن ماه فرزند خانم بهرامی برای تحویل گرفتن پیکر مادرش به اجرای احکام و سایر ارگانها مراجعه کردند و خواستار تحویل گرفتن پیکیر مادرش بود ولی وزارت اطلاعات از تحویل دادن پیکر زنده یاد زهرا بهرامی خوداری می کند.
زنده یاد زهرا بهرامی جمعه شب 8 بهمن ماه تحت عنوان اینکه باید در مسجد زندان استراحت کند او را از بند متادون خارج کردند و نیمه های شب به او گفته شد که می خواهند حکم اعدامش را اجرا کنند . به او کاغذ و قلمی داده شد تا وصیت نامه خود را بنویسید.خانم بهرامی ابتدا از شنیدن خبر اجرای حکم جنایتکارانۀ اعدام شوکه شده بود. اما هنگامی که به پای چوبۀ دار برده می شد از روحیۀ بالایی برخودار بود.
از طرفی دیگر صبح روز جمعه 8 بهمن ماه بازجویان وزارت اطلاعات بنفشه نایب پور فرزند خانم بهرامی را احضار کردند و او را مورد تهدید و تحت فشار قرار دادند که از مصاحبه با رسانه ها و فعالین حقوق بشری خوداری نماید در غیر این صورت بازداشت خواهد شد. بازجویان وزارت اطلاعات از فرزند خانم بهرامی می خواهند که لوازم شخصی بازمانده از مادرش را به آنها تحویل دهد و زمانی که با مخالفت او مواجه می شوند فرزندش را مورد تهدید قرار می دهند. بازجویان وزارت اطلاعات در انتها به او شماره حساب بانکی می دهند که باید لوازم شخصی بازمانده از مادرش را بصورت نقدی به آن حساب واریز نماید.
جان باختۀ راه آزادی زهرا بهرامی در حالی اعدام شد که پروسۀ نمایشی به اصطلاح قضایی او هنوز به پایان نرسیده بود. اتهامات سیاسی که به خاطر آن خانم بهرامی دستگیر و بیش از 10 ماه در بندهای سپاه زندان گوهردشت کرج و 209 بسر برده بود و در طی این مدت تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت تا او را وادار به اعترافات تلویزیونی نمایند. یکی ازاتهامات رذیلانه و غیر انسانی که علیه این زندانی سیاسی بکار برده شد متهم کردن او به داشتن موادر مخدر بود.این مسئله پس از توجه دولت و رسانه های هلند و سازمانهای حقوق بشری نسبت به شرایط غیر انسانی خانم بهرامی عنوان گردید .در صورتیکه بازجویان وزارت اطلاعات پیش از این در مصاحبۀ تلویزیونی که از او گرفته قبودند و در تلویزیون دولتی پخش گردید عمده تمرکز آنها روی فعالیتهای سیاسی این زندانی سیاسی بود.
سیاست سرکوب خونین مردم ایران ،اعدام زندانیان سیاسی،اعدام های گروهی،اعدام نوجوانان توسط ولی فقیه علی خامنه ای تصمیم گیری می شود و توسط صادق لاریجانی رئیس منصوب وی در قوۀ قضاییه ،وزارت اطلاعات و سازمان زندانها به اجرا گذاشته می شود. تنها در طی 4 هفتۀ گذشته طبق آمار رسمی منتشر شدۀ دولتی بیش از 90 نفر با تایید صادق لاریجانی اعدام شدند در صورتیکه با احتساب آمارهای غیر دولتی آمار اعدام ها بسا فراتر ازآن می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام جان باختۀ راه آزادی ،عدم تحویل پیکر او و مورد تهدید قرار دادن خانوادۀ وی را محکوم می کند و از دبیر کل ،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خوستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت توسط رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

0 نظرات

ارسال یک نظر