اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.




بنا بر اخبار رسیده حسین رونقی مالکی وبلاگ نویس زندانی که به جرم ابراز عقیده به 15 سال حبس محکوم شده است در شرایط وخیم جسمی به سر میبرد. به دلیل شرایط غیر انسانی زندان یک کلیه حسین رونقی مالکی دچار عفونت حاد شده است. بنا به نظر پزشکان خارج از زندان با عمل لیزری کلیه او قابل درمان است اما وزارت اطلاعات امر به خارج کردن کلیه او درزندان داده است. این خبر در کنار اخبار خودداری مقامات زندان از درمان زندانیان با بیماری های حاد و پیشرفته این گمان را قوی تر میکند که مقامات زندان با جلوگیری از درمان زندانیان قصد حذف فیزیکی آنان را دارند.


وبلاگ نویسان علیه اعدام در کنار دیگر فعالان حقوق بشر نسبت به وضعیت حاد جسمی حسین رونقی مالکی هشدار میدهد و خواهان انتقال فوری او به بیمارستانی در خارج از زندان میباشد. از آنجا که مقامات قضایی ایران به طور عمد هیچ توجهی به وضعیت زندانیان ندارند از فعالین حقوق بشر و وبلاگ نویسان درخواست میکنیم که با تماس با سازمان ملل و صلیب سرخ بین المللی توجه آنها را به وضعیت حسین رونقی مالکی جلب کنند. از صلیب سرخ بین المللی و سازمان ملل بخواهند که بلافاصله از حسین رونقی مالکی در زندان دیدار کنند و موجبات انتقال فوری او به بیمارستانی در خارج از زندان را فراهم سازند.


حسین رونقی مالکی در حال حاضر در بند 350 زندان اوین به سر میبرد.


وبلاگ نویسان علیه اعدام

0 نظرات

ارسال یک نظر