اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.


جرس: بنا به گزارش منابع خبری و شاهدان عینی، در جریان مراسم اول اسفند و بزرگداشت شهدای ٢۵ بهمن، یکی از دانشجویان دانشگاه شیراز به نام حامد نور محمدی جان باخته است.
بنا به گزارش منابع فوق، حامد نور محمدی دانشجوی لرستانی ترم چهارم رشته زیست شناسی دانشگاه شیراز، روز یکشنبه در محدوده میدان دانشجوی شهر شیراز به شهادت رسیده و رییس دانشگاه نیز این امر را تایید کرده است.
شاهدان عینی گفته اند که وی را از بالای پل نمازی به پایین پرت کرده اند.
این گزارش افزود "خانواده وی که تحت فشار روحی و نیز تهدیدهای نیروهای امنیتی قرار گرفته اند، روز دوشنبه به خوابگاه دستغیب دانشگاه شیراز آمده و وسایل وی را جمع آوری نمودند."
همچنین طبق گزارش ها در بیمارستانی که مرگ این دانشجو تایید شده، مرگ زنی سالخورده بر اثر برخورد باتوم با سرش نیز تأیید گردیده است.
گفتنی است روز یکشنبه همچنین منابع خبری و شاهدان، از کشته شدن یک نفر در میدان هفتم تیر تهران خبر داده بودند، که بعد از ساعاتی رسانه های حاکمیت آن را تکذیب کرده و همان زمان تارنمای نیروی انتظامی ادعا کرد یک نفر در متروی تهران خودکشی کرده است.

1 نظرات

  1. ناشناس // ۲ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۳:۱۴  

    حصر خانگی و زندانی کردن میرحسین موسوی و همسرش در خانه شان بدون حکم دادگاه صالح جرم بوده و قابل مجازات میباشد.
    این کار توسط یک مقام دولتی در یک شهر دور افتاده و در مورد یک شخص گمنام انجام نگرفته که کسی از آن مطلع نباشد که آن هم قابل مجازات میباشد.
    این کار در مورد میر حسین موسوی که نخست وزیر چند ساله کشور و کاندیدای ریاست جمهوری ایران انجام گرفته است. و تا این لحظه (ساعت ۱۲ ظهر دوشنبه روز دوم اسفند 1389) هیچ گونه حکم و مجازاتی به ایشان و عموم مردم اعلام نشده است.
    پس حصر و زندانی کردن ایشان در خانه غیرقانونی بوده و آمر و مباشران قابل مجازات میباشند. و اگر حکمی هم پس از این صادر شود، مجازات این جرم به جای خود باقی است.
    همانطور که رییس قوه قضاییه قبلا هم تصریح کرده است هر گونه اقدامی با دستور مقام رهبر جمهوری اسلامی (سید علی خامنه ای ) خواهد بود. و این اقدام که عموم مردم از آن مطلع بوده و حتی مردم جهان از آن مطلع میباشند، نمیتواند بدون اطلاع و دستور (مقام) رهبری باشد، و گرنه دستور جلوگیری و مجازات آمرین و مباشرین را صادر میکرد.

    فصل دهم - تقصيرات مقامات و مامورين دولتي
    ماده 570 - هر يك از (مقامات) ومامورين وابسته به نهادها و دستگاههاي حكومتي كه برخلاف قانون ، آزادي شخصي افراد ملت راسلب كند يا آنان رااز حقوق مقرر در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران محروم نمايد علاوه بر انفصال از خدمت و محروميت يك تاپنج سال از مشاغل حكومتي (به حبس از دو ماه تا سه سال محكوم خواهدشد).
    ماده 579 - چنانچه هريك از مامورين دولتي محكومي را سخت تراز مجازاتي كه مورد حكم است مجازات كند يا (مجازاتي كند كه مورد حكم نبوده است ) به حبس از شش ماه تا سه سال محكوم خواهد شد و چنانچه اين عمل به دستور فرد ديگري انجام شود (فقط آمر) به مجازات مذكور محكوم مي شود و چنانچه اين عمل موجب قصاص يا ديه باشدمباشر به مجازات آن نيز محكوم ميگردد و اگر اقدام مزبور متضمن جرم ديگري نيز باشد مجازات همان جرم حسب مورد نسبت به مباشر يا آمر اجرا خواهدشد .

    لذا (مقام) رهبری ( سید علی خامنه ای) بعنوان مقام آمر متهم به سلب آزادی شخصی افراد ملت و مجازات بدون مورد حکم، محکوم به حبس از شش ماه تا سه سال و انفصال از خدمت میباشد.
    حتی رضایت میر حسین موسوی و همسرش مانع جلوگیری از اجرای حکم نمیباشد، زیرا این یک جرم عمومی بوده و مستقلا قابل مجازات میباشد. و اگر پس از این هم حکمی در مورد ایشان صادر شود و یا با مدرک سازی حکمی ارائه شود، جایگزین جرم مشهوده و اتفاق غیر قانونی صورت گرفته نخواهد شد.

ارسال یک نظر