اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

سه نفر در سلماس در ملاءعام اعدام شدند

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۶:۱۴ | 0 نظرات »

ساعت ۸ صبح روز یکشنبه، اول اسفند ماه ۱۳۸۹ سه تن در ملاء عام در شهرستان سلماس(استان آذربایجان غربی) به دار آویخته شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سه نفر به نام‌های “مسلم عیسی‌پور” شهروند کرد فرزند “حاج محمد” اهل روستای ماستکا، “اردلان حاتمی” شهروند کرد فرزند “خلیل” اهل روستای قصریک و “پیمان قانع” شهروند آذری اهل تازه شهر در میدان یادبود شهرستان سلماس اعدام شدند.
این سه شهروند که از اهالی روستاهای توابع ارومیه و سلماس بودند، تا پیش از اعدام در زندان سلماس محبوس بودند.
اتهام مسلم عیسی‌پور و اردلان حاتمی از سوی مقامات قضایی جرایم مربوط به مواد مخدر عنوان شده است و هم چنین پیمان قانع نیز به جرم آدم ربائی به اعدام محکوم شده بود.
گفتنی ست خانواده‌های اعدام شدگان و عده ای از مردم حاضر در محل، در واکنش به این اعدام‌ها به سر دادن شعارهایی نظیر “مرگ بر دیکتاتور”پرداختند که با برخورد نیروهای امنیتی از طریق متفرق کردن جمعیت مواجه شدند.
شایان ذکر است که اعدام در ملاءعام از مصادیق بارز بازتولید خشونت در جامعه محسوب می شود.
این دیدگاه را برای دوستان خود در فیس بوک بفرستید

0 نظرات

ارسال یک نظر