اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

حکم اعدام ۷ نفر در زندان‌های جیرفت و بم اجرا شد

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۵:۲۳ | 0 نظرات »

حکم هفت شهروند به اتهام «قاچاق مواد مخدر» که بر اساس احکام صادر شده از دادگاه‌های انقلاب بم و جیرفت به اعدام محکوم شده بودند، پس از تایید دادستانی کل کشور به مرحله اجرا درآمد.

‘محمدنبی- ن’ به اتهام «حمل ۶۰ کیلوگرم مرفین»، ‘مهدی- ص’ به اتهام «حمل و نگه‌داری هشت کیلو و ۱۴۵گرم کراک»، ‘علی بخش- ص’ به اتهام «حمل و نگه‌داری و فروش ۵۰ کیلوگرم تریاک»، ‘حمیدرضا- د’ به اتهام «حمل و نگه‌داری ۳۱ کیلو و ۲۵۰گرم کراک» و ‘سهراب- ن’ به اتهام «حمل و نگه‌داری دو کیلو و ۱۸۰گرم هروئین» در زندان جیرفت به دار آویخته شدند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان، بنا بر احکام صادره از دادگاه انقلاب اسلامی جیرفت، همچنین ‘ملک- ن’ به اتهام «نگهداری ۹۰۰ گرم کراک» و ‘سعید- م’ به اتهام «مشارکت در حمل شش کیلوگرم مرفین، پنج کیلوگرم هروئین و ۲۳ کیلوگرم کراک» نیز براساس احکام صادره از دادگاه انقلاب اسلامی بم به مجازات اعدام محکوم شده بودند که احکام صادره در زندان بم به مرحله اجرا درآمد.

بر پایه این خبر، با درخواست عفو و تخفیف درمجازات این محکومان در کمیسیون عفو دادگستری استان و مرکز مخالفت شده بود.

0 نظرات

ارسال یک نظر