اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

اعدام بیست نفر در سه روز گذشته در ایران

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۵:۵۳ | 0 نظرات »

حقوق بشر ایران، ۱۱ اسفند ماه ۱۳۸۹: بنا به گزارش های رسیده از منابع رسمی و غیر رسمی در ظرف سه روز گذشته ۲۰ نفر در شهر های مختلف ایران اعدام شده اند। بنا به این گزارش ها همگی اعدام شدگان متهم به قاچاق مواد مخدر بودند. این اتهامات توسط منابع مستقل و غیر حکومتی تائید نگردیده اند.

اعدام هفت نفر در استان کرمان:

به گزارش دیروز سایت دادگستری کرمان هفت زندانی متهم به قاچاق مواد مخدر در شهرستان های جیرف و بم استان کرمان به دار آویخته شدند. این گزارش نوشت: " بنا بر حکم هاي دادگاه انقلاب جیرفت «محمدنبی- ن» به جرم حمل ۶۰ کیلوگرم مرفین «مهدی- ص» به جرم حمل و نگهداری هشت کیلو و ۱۴۵ گرم کراک «علی بخش- ص» به جرم حمل ، نگهداری و فروش ۵۰ کیلوگرم تریاک «حمیدرضا- د» به جرم حمل و نگهداری ۳۱ کیلو و ۲۵۰ گرم کراک و «سهراب- ن» به جرم حمل و نگهداری دو کیلو و۱۸۰ گرم هرويین در زندان اين شهرستان به دار آویخته شدند. همچنین «ملک- ن» به جرم نگهداری ۹۰۰ گرم کراک و «سعید- م» به جرم مشارکت در حمل شش كیلوگرم مرفین ، پنج کیلوگرم هرويین و ۲۳ کیلوگرم کراک ، در دادگاه انقلاب بم به اعدام محکوم شده بودند که در زندان همين شهرستان به دار آويخته شدند ".

اعدام سه نفر در شیرازو شلاق در ملاء عام در لامرد :

روابط عمومي دادگستري كل استان فارس نيز از اعدام سه متهم قاچاقچ مواد مخدر در زندان «عادل آباد» شیراز و اجراي حکم شلاق يك نفر در شهرستان لامرد خبر داد.

در اين اطلاعيه آمده است : « سه نفر از قاچاقچيان پيشينه دار و مسلح مواد مخدر با رعایت تشريفات قانوني در شیراز اعدام شدند.». اتهام این افراد با نامهای «الف- ع» ، «ح – ر» و «ص- ک» "قاچاق مسلحانه مقدار زيادي هرويين و ترياك" ذکر شده است. بنا به این گزارش مردي به نام «م- م» در ميدان خميني لامرد ، شلاق خورد.وي سال ۸۹ به اتهام دزديدن چهارپايان در لامرد ، بيرم و لارستان دستگير و به سه سال زندان و ۷۰ ضربه شلاق در ملاء عام محکوم شد.

اعدام هشت تا یازده نفر در زندان ارومیه:

هرانا صبح دیروز از اعدام ۹ نفر در زندان ارومیه خبر داد. بنا به گزارش هرانا هفت نفر از افراد اعدام شده از شهروندان کرد ، و دو نفر آذری بوده اند، و در بین اعدام شدگان دوزندانی زن نیز بوده است. بر طبق گزارش هرانا این افراد بامداد روز دوشنبه ۹ اسفندماه اعدام شده اند. خبرگزاری موکریان از اعدام هشت نفر در زندان مرکزی ارومیه خبر داد. در حالیکه کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ملیتهای ایران از اعدام ۱۰ نفر در زندان ارومیه در شامگاه یکشنبه ۸ اسفند ماه خبر داد. بنا به این گزارش هویت سه نفر از اعدام شدگان به قرار زیر است: حمید بهادری، اهل روستای حصار منطقه‏ی براندیزی ارومیه، صیاد انصاری اهل عمرآباد منطقه‏ی ارومیه و بهزاد هناره اهل منطقه‏ی برادوست ارومیه.

سخنگوی سازمان حقوق بشر ایران، محمود امیری مقدم، ضمن محکوم کردن این اعدام ها گفت: "حکومت ایران برای ادامه بقای خود از اعدام استفاده میکند".

بنا به گزارش سالانه سازمان حقوق بشر ایران در مورد اعدام در سال ۲۰۱۰ میلادی، دستکم ۵۴۶ نفر در این سال در ایران اعدام شده اند. بنا به این گزارش بعلاوه بیش از ۲۰۰ مورد اعدام به این سازمان گزارش شده که در این گزارش قرار داده نشده اند و تحقیقات در مورد جزیات این اعدام ها ادامه دارد.

0 نظرات

ارسال یک نظر