اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.


برخوردهاي غير انساني وضد حقوق بشري با زندانیان سیاسی روز به روز از طرف مامورين امنيتي پشت پرده حالت سيستماتيكي بخود مي‌گيرد. زندانها با تراکم جمعیت روبرو هستند و بسیاری زندانیان حتی برای خوابیدن جای کافی ندارند. وضعیت تغذیه و بهداشت بیداد می‌کند. از دادن داروها به زندانیان بیمار و از تداوی آنها عمدا جلوگیری می‌شود تا " لازم نباشد همه با اعدام بمیرند". زندانیان پس از اتمام دوره حبس خود به طور غیرقانونی گروگان گرفته می‌شوند. به بسیاری از زندانیان اجازه ملاقات حضوری با خانواده و مرخصی حتی برای معالجه داده نمی‌شود. به اعتراضات با گلوله و کشتار و یورش به بندها و تخریب وسایل و انفرادی و شکنجه و اعدام پاسخ داده می‌شود. زندانیان خطرناک به میان زندانیان سیاسی منتقل می‌شوند تا زندانیان سیاسی حتی یک ثانیه آرامش و امنیت جانی نداشته باشند.

در ملاقات زندانیان سیاسی بند ویژه زندان رجایی شهر با مردانی رییس زندان قرار بود که شرايط ويژه كه قطع تلفن وقطع ملاقات هاي حضوري و استفاده از اماکن فرهنگي وكتابخانه بوده است، برداشته شود. اما این توافق با دخالت نیروهای امنیتی و شکنجه گران که با دادن هر گونه امکان اولیه به زندانیان مخالف هستند به هم خورد و نیروهای امنیتی و شکنجه گران مانع لغو محدودیت ها شدند. فرجي نژاد رئيس حفاظت زندان با عده اي به بند ويژه يورش آوردند و ضمن تهيه عكس و فیلم به زندانيان سياسي توهين كرده و زندانیان را تهديد به مرگ كردند. نیروهای یورش‌گر حتی
به آشپزخانه رفته و از ديگ غذاي زندانيان هم شروع به فيلمبرداري كردند كه اين حركت با واكنش سريع زندانيان سياسی مواجه شد. همین دست های پنهان و پشت پرده حتی مانع از مکاتبه مردانی رییس زندان با دادستان تهران شدند.

در اعتراض به این محدودیت های غیر انسانی زندانیان سیاسی بند ویژه زندان رجایی شهر آقایان حشمت الله طبرزدي ـ عيسي سحر خيز ـ منصور اسانلو ـ خالد حرداني ـ كيوان صميمي ـ مجيد توكلي ـ رسول بداغی ـ مهدي محموديان ـ بهروز جاويد تهراني ـ علي عجمي ـ جعفر اقدامي ـ رضا رفيعي دست به اعتصاب غذای محدود زده اند و اگر خواسته های بر حق آنان برای داشتن حداقل امکانات انسانی جواب داده نشود دست به اعتصاب غذای نامحدود خواهند زد. این زندانیان روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته را در اعتصاب غذا به سر بردند و در روزهای یکشنبه - دوشنبه و سه شنبه هفته آینده یعنی روزهای کارگر و معلم و مطبوعات نیز به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد
.. ِ
از همه آزادیخواهان و فعالان حقوق بشر خواهشمندیم که با زندانیان سیاسی اعلام همبستگی کرده و از اعتصاب غذای آنان به هر نحو ممکن حمایت کنند. از جوامع بین المللی بخصوص سازمان ملل و سازمان صلیب سرخ جهانی خواستار آن هستیم که هر چه سریعتر هیئت و یا نماینده ای برای بررسی اوضاع اسف بار زندانهای ایران اعزام کنند. و از دولت ایران خواهان پایبندی به اصول اولیه حقوق بشر شوند.

کمپین حمایت از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی گوهردشت

0 نظرات

ارسال یک نظر