اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

اعتصاب غذای زندانی محکوم به اعدام شیرکو معارفی

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۶:۴۳ | 0 نظرات »


شیرکوه معارفی به انفرادی اجرای احکام زندان مرکزی سقز منتقل شده .معارفی نیز یکی از فعالان سیاسی و مدنی کرد است که در سال گذشته در شهرستان سقز دستگیر و بعد ار مدتها بازجویی و شکنجه در یک دادگاه فرمایشی به اعدام محکوم شد.خلیل بهرامیان وکیل شیرکوه معارفی در گفت و گویی با کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ضمن تایید خبر انتقال شیرکوه به سلول انفرادی اجرای احکام اعلام کرد این حکم بر خلاف تمامی موازین قانونی است و تا لغو شدن آن از فعالیت باز نخواهد ایستاد.بهرامیان هم چنین از تمامی رسانه ها و فعالان حقوق بشر خواست در این روزهای حساس، با اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی در مقابل اجرای اینگونه احکام بی تفاوت نبوده و موضع گیری کنند.


از روز پنجشنبه 8 اردیبهشت ماه زندانی سیاسی محکوم به اعدام "شیرکو معارفی در زندان مرکزی سقز از دست به اعتصاب غذا زده است‌.
شیرکو معارفی طی نامه ای به دادستان و کارگزاران رژیم در این زندان اعلام کرد در اعتراض به وضعیت نامعلوم و نامشخص خود دست به اعتصاب زده است. از سوی دیگر به گزارش "کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی" روز پنجشنبه جلسه ای در دادگستری شهر سقز با حضور رئیس دادگستری، قاضی پرونده و تعدادی از قضات در خصوص اجرای حکم اعدام شیرکو معارفی برگزار شد که تاکنون از محتوای این جلسه خبری دقیق در دست نیست. شیرکو معارفی اهل بانه حدود سه سال پیش بازداشت و به اتهام محاربه توسط دادگاه اسلامی رژیم در سقز به اعدام محکوم شد که رای صادره در دادگاه تجدید نظر و دیوانعالی کشور تائید شد.

0 نظرات

ارسال یک نظر