اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

«اعدام ۹ عرب اهوازی به اتهام کشتن ماموران نیروی انتظامی»

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۹:۱۲ | 0 نظرات »

دست‌گاه قضایی جمهوری اسلامی اعلام کرده است 9 نفر را به اتهام کشتن ماموران نیروی انتظامی و ارتکاب عمل منافی با عفت عمومی اعدام کرده است.
به گزارش العربیه و به نقل از سایت خبری اهواز نیوز روز شنبه نام 8 تن از این افراد را منتشر و تاکید کرده است سه تن از اعدام‌شدگان برادر بودند و در ملاعام در سه راه حمیدیه در غرب اهواز به دار آویخته شدند.
نام این سه برادر علی (25 ساله)‌، جاسم (23 ساله) و ناصر حیدری (21 ساله) اعلام شده است.
بر اساس این گزارش 6 شهروند عرب دیگر نیز در زندان کارون اهواز به دار آویخته شدند که نام‌های آن‌ها امیرمعاوی‌، علی نعامی‌، امیر بدوی‌، احمد ناصری (‌22 ساله‌) وهاشم حمیدی است.
مناطق عرب‌نشین در اهواز و شهرهای اطراف در نیمه آوریل گذشته شاهد اعتراضات مردمی گسترده‌ای بود که توسط نیروهای امنیتی سرکوب شد.
منابع حقوقی تعداد کشته‌شدگان این حوادث را که در سال‌گرد قیام مردم عرب اهواز در سال 2005 در اعتراض به آن‌چه که برنامه‌ریزی برای تغییرترکیب جمعیتی در استان خوزستان به زیان مردم عرب خوانده شد‌، بیش از 15 تن اعلام کردند.
گفته می‌شود نیروهای امنیتی پیش از اعدام این افراد آن‌ها را در منطقه ملاشیه در حاشیه اهواز گردانده و از مردم خواستند برای شرکت در مراسم اجرای اعدام سه تن از آن‌ها در سه راه حمیدیه در غرب اهواز حضور یابند.

0 نظرات

ارسال یک نظر