اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

اعدام گروهی و مخفیانۀ 7 زندانی در زندان اوین

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۶:۴۸ | 0 نظرات »



بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" صبح روز یکشنبه در یک اعدام گروهی و مخفیانه در زندان اوین 7 نفر به دار آویخته شدند.
روز شنبه 11 تیرماه 6 نفر از زندانیان واحد 2 زندان قزل حصار و یک زندانی از سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوهردشت کرج جهت اجرای حکم اعدام به زندان اوین منتقل شدند. آنها صبحگاه روز یکشنبه 12 تیرماه بصورت گروهی و مخفیانه در زندان اوین به دار آویخته شدند.
اسامی زندانیانی که صبح روز یکشنبه 12 تیرماه مخفیانه و بصورت گروهی در زندان اوین به دار آویخته شدند به قرار زیر می باشد:
1- حمید نادر حدودا 44 ساله ،نزدیگ به 2 سال در سالن 3 واحد 2 زندان قزل حصار زندانی بود. او وکیل بند کل واحد 2 بود.به اتهام داشتن مواد مخدر دستگیر و محکوم به اعدام شده بود.
2- سید ابولفضل عظیمی تبار 50 ساله ،سالن1 واحد 2 زندان قزل حصار ،حدودا 2 سال در زندان بسر می برد.
3-مهدی بشیری سالن 8 (خدمات) واحد 2 زندان قزل حصار
4- جواد عبدالله وند 54 ساله ،1.5 سال که درسالن 1 واحد 2 زندان قزل حصار زندانی بود
5- اصغر ،سالن 3 واحد 2 زندان قزل حصار
6 – یک زندانی تبعۀ کشور افغانستان که در واحد 2 زندان قزل حصار زندانی بود
7- مسعود علی مرادی 30 ساله در سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوهردشت کرج زندانی بود
سیاست اعدام های گروهی، اعدام زندانیان سیاسی،اعدام کودکان وسرکوب خونین مردم ایران توسط ولی فقیه علی خامنه ای گرفته می شود و برای اجرا به صادق لاریجانی رئیس قوۀ قضاییه منصوب ولی فقیه ،سازمان زندانها و نیروهای سرکوبگر سپرده می شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،اعدام های مخفیانه و گسترده در زندانهای ولی فقیه علی خامنه ای که هدفی جزء ایجاد رعب و وحشت در جامعه ندارد را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل ،کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار تسریع در اعزام گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد به ایران، برای بازدید از زندانهای قرون وسطایی و تهیۀ گزارش از اعدام های گروهی و ارائۀ آن به سازمان ملل جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

0 نظرات

ارسال یک نظر