اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.




بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" 22 زندانی که روز گذشته از زندان قزل حصار به سلولهای انفرادی منتقل شدند همچنان در سلولهای انفرادی در انتظار اعدام بسر می برند.
از 22 زندانی که روز پنجشنبه 24 شهریور ماه از واحد 2 زندان قزل حصار به سلولهای انفرادی منتقل شدند، 7 نفر از آنها در سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوهردشت کرج و 15 نفر دیگر احتمالا در سلولهای انفرادی بند 5 زندان گوهردشت کرج و یا در سلولهای انفرادی زندان اوین در انتظار به دار کشیده شدن بسر می برند.
در میان آنها دو تبعه افغانستان که یکی از آنها نوجوانی است که هنگام دستگیری 17 سال سن داشت وجود دارند. اسامی 5 نفر از 22 نفر زندانیان قزل حصار که در انتظار اعدام بسر می برند به قرار زیر می باشد:
1- عباس امیری فرزند عزت الله
2- امیر حاتمی فرزند کریم
3-محمد عزیزی فرزند نبی الله
4- وحید مسلمی فرزند حبیب هنگام دستگیری 17 سال سن داشت و 2 سال است که در زندان قزل حصار زندانی است او از اتباع افغانستان می باشد
5- محمد نوروزی 20 ساله حدود 2.5 سال در زندان قزل حصار بسر می برد و از اتباع افغانستان می باشد
اکثر زندانیانی که به سلولهای انفرادی جهت اجرای حکم منتقل شده اند به اتهام داشتن مواد مخدر محکوم به اعدام شده اند.
رژیم ولی فقیه علی خامنه ای برای ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه از چند هفتۀ پیش اقدام به اجرای احکام قرون وسطایی اعدام در ملا عام و اعدامهای گروهی نموده است .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام های گروهی و اعدام در ملاعام را توسط رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و تمامی مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به موج جدید اعدام ها در ایران است.

0 نظرات

ارسال یک نظر