اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

هرانا؛ دست کم چهار نفر در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۲۰:۰۹ | 0 نظرات »

۲۱۱ نفر در طی سه سال مخفیانه اعدام شدند

 خبرگزاری هرانا - اجرای احکام قوه قضائیه در زندان مرکزی ارومیه حکم اعدام چهار زندانی متهم به مواد مخدر را در این زندان اجرا کرد

. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۱۲ شب گذشته چهار زندانی متهم به مواد مخدر آقایان جهاندار میرزایی، مهراب میرزایی، اسماعیل بادوئی، محمد صالح قرائتی در محوطه زندان اعدام شدند.

 بر اساس تحقیقات مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و بنا بر اظهارات مسئول مرکز آمار این نهاد حقوق بشری از سال ۱۳۸۹ تا کنون ۲۱۱ زندانی در زندان مرکزی ارومیه مخفیانه اعدام شدند و مقامات قضایی اجرای حکم این زندانیان را از مراجع رسمی اعلام نکردند. ۲۰۳ تن از اعدام شدگان کرد زبان و هشت نفر از ایشان ترک زبان بوده اند.

 بررسی برخی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش: ماده ۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر فردی حق زندگی، آزادی و امنیت شخصی دارد.
بند ۱ ماده ۶ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: حق زندگی از حقوق ذاتی شخص انسان است. این حق باید بموجب قانون حمایت بشود. هیچ فردی را نمی‌توان خودسرانه از زندگی محروم کرد.
 بند ۲ ماده ۱ دومین پروتکل اختیاری میثاق بین المللی حقوق سیاسی و مدنی به منظور الغای مجازات مرگ: کشور‌ها، تمام اقدامات لازم را در جهت منسوخ کردن مجازات مرگ در قلمرو قضائی خود، بعمل آورند.

0 نظرات

ارسال یک نظر