اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

12 شهروند افغان در ايران اعدام شدند.

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۲۰:۰۲ | 0 نظرات »



دبی - العربیه.نت فارسی

 سفارت افغانستان در تهران با انتشار بیانیه ای از اعدام 12 شهروند افغان "در ارتباط با جرایم قاچاق مواد مخدر" در ایران خبر داده است.

 براساس این خبرنامه ۷ تن از اعدام شدگان باشنده هرات، سه تن از تخار، یکی از آنها از لغمان و دیگری هم از نیمروز افغانستان بوده‌اند و اخیرا در زندان‌های کرج، اراک و اصفهان اعدام شده‌اند. در این خبرنامه زمان دقیق این اعدام‌ها مشخص نشده است اما گفته شده که این افراد اخیرا اعدام شده اند.

 سفارت افغانستان در تهران گفته است که "این سلسله اعدام‌ها ادامه دارد و متاسفانه صدها تن دیگر در پیوند به جرایم مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده اند و در انتظار اجرای حکم بسر می‌برند." دولت افغانستان در گذشته چندین بار خواهان لغو یا تعلیق حکم اعدام شهروندان این کشور در ایران شده است.

 وزارت خارجه افغانستان درماه جدی/اسفند سال گذشته اعلام کرد که "وزیر خارجه ایران در دیدار با همتای افغانش موافقت کرده که از رئیس قوه قضائیه ایران درخواست کند که اجرای حکم اعدام تمام شهروندان افغان را به حالت تعلیق در آورد تا زمانی که قوه قضائیه دو کشور با هم ملاقات‌های روبرو انجام دهند و یک راه حل یا یک مکانیسم همکاری موثرتر و نزدیک تر را تعریف کنند." اما درخبرنامه¬ی سفارت افغانستان آمده است که "مقامات ایرانی گفته اند که در مورد قاچاق مواد مخدر حکم اعدام یا حبس ابد بر همگان، چه ایرانی و غیر ایرانی اجرا می‌شود."

 براساس بیانیه سفارت افغانستان درتهران، برای فعلا درحدود پنج هزار افغان در ایران زندانی هستند که صدها تن از آنها به ارتکاب جرایم مرتبط با قاچاق مواد مخدر محکوم شناخته شده اند.

0 نظرات

ارسال یک نظر