اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.






در تاریخ ١٣ مرداد ماه خبری مبنی بر صدور حکم ١۵ سال زندان برای فرح واضحان از متهمین روز عاشورا از سوی شعبه ١۵ دادگاه انقلاب اسلامی منتشر شده بود که یک منبع مطلع به رهانا گفته است، برای واضحان حکم اعدام صادر شده است.

این منبع که نخواست نام‌اش فاش شود به رهانا، سامانه خبری خانه حقوق بشر ایران گفته است که خانواده‌ی واضحان برای عدم ناراحتی وی حکم اصلی وی را که اعدام بوده است به اطلاع‌اش نرسانده‌اند و حکم اصلی وی اعدام بوده است.

این حکم که از سوی قاضی صلواتی در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب صادر شده است و حکم دادگاه بدوی است.

فرح واضحام که هم اکنون در بند عمومی زندان اوین به سر می‌برد حدود هفت ماه در «بازداشت موقت» بوده است. واضحام دو روز بعد از حوادث روز عاشورا در تاریخ ١٠ دی ماه ١٣٨٨ در منزل خود بازداشت شده بود.

اتهام فرح واضحام شرکت در اعتراض‌های خیابانی و «محاربه از طریق همکاری با سازمان مجاهدین» اعلام شده است. وی سال‌ها خارج از کشور زندگی می‌کرده است و به خاطر دختر ١٩ ساله‌اش که به سرطان مبتلا است و شیمی درمانی می‌شود به ایران بازگشته است.

در طی حوادث روز عاشورا که در اعتراض به نتایج انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری در ایران شکل گرفته بود، صدها نفر بازداشت شدند که بسیاری از آنان به دلیل شرکت در اعتراض های خیابانی حکم‌های سنگینی گرفتند. این در حالی است که بر اساس اصل ٢٧ قانون اساسی تجمع و گردهمایی به شرطی که مخل مبانی اسلام و بدون حمل اسلحه باشد در ایران آزاد است.

* در خبر قبلی اسم خانم «واضحان» به اشتباه «واضحام» نوشته شده بود که بدین‌وسیله از خوانندگان گرامی پوزش می‌طلبیم.

0 نظرات

ارسال یک نظر