اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

16 تن از فعالان سیاسی کرد در خطر اعدام می باشند

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۴:۱۶ | 0 نظرات »



ماده 2 اعلامیه جهانی حقوق بشر
ھر کس می تواند بدون ھيچ گونه تمایز ، خصوصا از حيث نژاد ، رنگ ، جنس ، زبان . مذھب ، عقيده سياسی یا ھر عقيده دیگر و ھمچنين مليت، وضع اجتماعی ، ثروت ، ولادت یا ھر موقعيت دیگر، از تمام حقوق و کليه آزادی ھایی که در اعلاميه حاضر ذکر شده است ، بھره مند گردد..به علاوه ھيچ تبعيضی به عمل نخواھد آمد که مبتنی بر وضع سياسی، اداری و قضایی یا بين المللی کشور یا سرزمينی باشد که شخص به آن تعلق دارد .
گواه این کشور مستقل، تحت قيموميت یا غير خود مختار بوده یا حاکميت آن به شکل محدودی شده باشد.



بدنبال تداوم اعمال خشونت آمیز، احضار و دستگیری های خودسرانه ، محاکمه یا زندان، کشتار و اعدام های علنی و غیرعلنی دولتی که در مناطق مختلف ایران توسط دولت جمهوری اسلامی ایران به خصوص در مورد اقوام و ملل ایرانی (آذری، کرد، فارس، بلوچ ، عرب ، ترکمن و ...) به شدیدترین وجه اجرامی شود .

از آنجا که این سرکوب و خفقان از بدو استقرار جمهوری اسلامی ایران تاکنون ادامه داشته و بویژه در دوران دولت احمدی نژاد آهنگ پرشتاب تری به خود گرفته است، لذا کمیته اقوام و ملل کانون دفاع از حقوق بشر در ایران نسبت به تداوم رفتارهای غیر قانونی، دستگیری، زندان، شکنجه و اعدام ها اعتراض می نماید.

اخیراً 16 تن از فعالان سیاسی کرد که به بهانه های مختلف دستگیر و در خطر اعدام می باشند، بدینوسیله توجه آزادیخواهان و نهادهای سیاسی و مدافعین حقوق بشری را برای نجات این زندانیان و ديگر زندانيان سیاسی و مدنی محکوم به اعدام جلب می نماید
طی یک سال گذشته 6 فعال سیاسی کرد به اسامی احسان فتاحیان، فصیح یاسمنی، فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی،علی حیدریان و فرهاد وکیلی در زندانهای جمهوری اسلامی ایران اعدام گردیده و هم اینک 16 زندانی سیاسی دیگر که با احکام اعدام روبه‌رو شده‌اند در انتظار اجرای احکامشان به سر می برند.
اسامی زندانیان سیاسی کرد محکوم به اعدام به شرح زیر است:

1- - مصطفی سلیمی فرزند عبدالله، اهل روستای ئیلوو منطقه تیلکو از توابع شهرستان سقز / 2- حبیب اله لطیفی دانشجوی رشته مهندسی صنایع در یکی از دانشگاههای ایلام / 3- زینب جلالیان متولد سال 1361 در ماکو / 4- شیرکوه معارفی 30 ساله، اهل بانه / 5- رشید آخکندی / 6- حسین خضری متولد سال 1361 در شهر ارومیه / 7- انور رستمی فعال سیاسی ساکن شهرستان جوانرود در استان کرمانشاه / 8- رستم ارکیا زندانی سیاسی اهل ماکو / 9- سید جمال محمدی اهل شهرستان سلماس / 10- سید سامی حسینی اهل شهرستان سلماس / 11- ایرج محمدی سی ساله اهل شهر میانداوب / 12- محمد امین آگوشی 50 ساله، معلم باز نشسته، اهل شهر پیرانشار / 13- احمد پولادخانی 40 ساله اهل شهرستان پیرانشهر و کشاورز / 14- حسن طالعی اهل شهر ماکو / 15- عزیز محمد زاده فرزند علی و 26 ساله اهل بانه / 16- حبیب ا... گلپری پور اهل سنندج و در این میان محمد امین آگوشی و احمد پولادخانی به اعدام از طریق تیرباران محکوم شده‌اند که احکام آنان نیز به تائید دیوان عالی کشور رسیده است.

علاوه بر این از سرنوشت "عزیز محمد زاده" دیگر زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام پس از گذشت حدود هفت ماه همچنان هیچ اطلاعی در دست نیست.
پس از انتقال "عزیز محمد زاده" به مکانی نامعلوم از سوی ماموران امنیتی وزارت اطلاعات و بی اطلاعی محض از سرنوشت وی، مسئولان مربوطه ادعا می کنند که آقای محمد زاده چند ماه پیش آزاد شده است.
این در حالی است که خانواده این فعال کرد محکوم به اعدام هیچ اطلاعی از وضعیت نامبرده ندارند و این رویه نگران کننده را مشکوک می دانند، تا جایی که پنهان کاری مسئولان مربوطه باعث تقویت احتمال کشته شدن این زندانی سیاسی را به دنبال داشته است.

ما ایران خواهان آزادی فوری و بدون شرط تمامی زندانیان سیاسی می باشیم.

2010/ 278
کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

0 نظرات

ارسال یک نظر