اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

اعدام یک نوجوان بزهکار در ایران

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۸:۱۷ | 0 نظرات »



حقوق بشر ایران ۳ مهرماه ۱۳۸۹: بنا به گزارشهای رسیده از ایران یک نوجوان بنام محمد که به اتهام جرمی که به گفته منابع قضایی در ۱۷ سالگی مرتکب شده بود روز نوزدهم تیرماه امسال در زندان مرودشت به دار آویخته شد. به نوشته سایت مدافع (سایت شخصی محمد مصطفایی) محمد بدون اطلاع خانواده و به صورت پنهانی اعدام شده است.

بر اساس گزارش منتشر شده در روزنامه ی وطن امروز محمد ۱۷ ساله ، رضا ۱۵ ساله ،صادق ۱۲ ساله ، حسن ۱۷ ساله و سیامک ۱۷ ساله در ارتباط با تجاوز به عنف و قتل دو نوجوان دیگر به نام های حامد شیری و کریم تاجیک در سال ۱۳۸۶ دستگیر می شوند. محمد و رضا به عنوان متهمین اصلی محکوم به اعدام،۸ سال حبس و ۱۰۰ ضربه شلاق شدند .سیامک و حسن هم به جرم معاونت در قتل هر یک به پانزده سال حبس و همچنین بجرم سواستفاده جنسی به تحمل صد ضربه شلاق محکوم شدند و صادق بدلیل اینکه فقط شاهد قتل بوده ، تبرئه گشت . احکام صادره توسط دیوانعالی تایید شدند که در مورد رضا حکم اعدام وی با گرفتن خونبها و گرفتن رضایت خانواده مقتول از جانبه عمومی به ده سال حبس تبدیل شده است و وی جمعا به ۱۸ سال حبس و ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم گشت. بنا به این گزارش محمد در زندان مرودشت در نوزدهم تیرماه ۱۳۸۹ بدار آویخته شد.

این حکم در حال به اجرا درآمده است که ایران کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل را که در آن اعدام نوجوانان که در هنگام ارتکاب جرم کمتر از ۱۸ سال دارند، ممنوع اعلام شده است . با اینهمه ، ایران در صدر فهرست معدود کشورهای اجرا کننده حکم اعدام برای نوجوانان زیر ۱۸ سال است.

0 نظرات

ارسال یک نظر