اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

حقوق بشر ایران، شنبه ۴ دی ماه ۱۳۸۹:بنا به گزارش های رسیده بامداد امروز هفت نفر دراهواز، ساوه و ساری به دار آویخته شدند.

به گزارش ایسنا دو نفر به اسامي «احمد اميني‌سنگر» اهل و ساکن ساوه به جرم نگهداري ۵۵۲ گرم هروئين و ۴۰ گرم کراک و ۲۰ گرم ترياک و «حسن داوطلب» ۵۰ ساله اهل اروميه به جرم نگهداري ۲ کيلوو ۲۵۰ گرم هروئين به اعدام محکوم شده بودند که پس از انجام اقدامات و تشريفات قانوني در داخل محوطه ندامتگاه ساوه اعدام شدند.

بنا بر این گزارش همچنین در ساری هم یک نفربه دار آویخته شد.

به گزارش ايسنا، اين فرد به جرم نگهداري و حمل و فروش مواد مخدر از نوع کراک به اعدام محکوم شده بود که اين حکم در سحر گاه روز شنبه - امروز - در شهرستان ساري به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز به نقل از روابط عمومي دادگستري كل استان خوزستان، امروز حكم اعدام چهار نفر در محل زندان كارون اهواز به اجرا درآمد.

براساس اين گزارش «الف.ع» به ارتكاب خريد و نگهداري ۲۲۴ گرم هروئين، «ح.م» به ارتكاب خريد و نگهداري ۱۹۳ گرم هروئين و «ج.ج» به ارتكاب در معرض فروش قرار دادن ۵۰ گرم حشيش، از سوي دادگاه كيفري استان به اعدام محكوم شدند و راي صادره درخصوص آنان، ازسوي ديوانعالي كشور تاييد شد.

همچنين حكم اعدام «غ.ف» به جرم ارتكاب به عمل منافي عفت در محل زندان كارون اهواز به اجرا درآمد.

سازمان حقوق بشر ایران ضمن محکوم کردن اعدام های امروز یاد آور شد که کمتر از ۱۲ ساعت به اعدام زندانی سیاسی حبیب الله لطیفی مانده و از جامعه جهانی خواست تا با آوردن فشار بر مقامات ایران از این اعدام جلوگیری کنند

0 نظرات

ارسال یک نظر