اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.



بنا به گزارش های رسیده از ایران بامداد امروز زهرا بهرامی از بازداشت شدگان تظاهرات روز عاشورای سال گذشته در زندان اوین اعدام شد.
اعدام این شهروند ایرانی-هلندی فقط یک روز پس از اینکه اتحادیه اروپا در مورد موج اعدام در ایران ابراز نگرانی کرده بود، اجرا گردید
خانم بهرامی توسط قاضی صلواتی به محاربه از طریق عضویت در انجمن پادشاهی ایران و شرکت در تظاهرات عاشورای سال گذشته متهم شده بود و قرار بود در ماههای آینده دادگاه این اتهامات را مورد بررسی قرار دهد. وه در دیماه به اتهام قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم شد و حکم ایشان امروز اجرا گردید .
به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس زهرا بهرامی " ‌كه پيشتر به اتهام ارتكاب جرائم امنيتي دستگير شده بود،‌ به اتهام نگهداری ۴۵۰ گرم كوكائين و مشاركت در فروش ۱۵۰ گرم كوكائين به اعدام و مصادره اموال و در مورد نگه داري ۴۲۰ گرم ترياك به پرداخت چهارده ميليون ريال جزاي نقدي و تحمل هفتاد ضربه شلاق محكوم شده بود كه رأي صادره مورد تاييد دادستان كل كشور نيز قرار گرفت.
به گفتهٔ دختر این خانم بهرامی او تحت شکنجه و با وعده‌های مقامات قضایی ایران این اتهام(قاچاق مواد مخدر) را پذیرفته بود.
به گفته‌ی وکیل وی، ژینوس شریف رازی، زهرا بهرامی در اعترافات خود در دوران بازجویی و سلول انفرادی داشتن مواد مخدر را قبول کرده بود اما در دادگاه اذعان داشته است که آن اعتراف‌ها به خاطر شکنجه‌های صورت گرفته بوده و تمامی آن‌ها را رد کرده بود.
محمود امیری مقدم سخنگوی سازمان حقوق بشر ایران ضمن محکوم کردن اعدام خانم بهرامی گفت: ما باور داریم که دادگاه خانم بهرامی نا عادلانه بوده، وی مورد شکنجه و آزار قرار گرفته ودر پایان قربانی ماشین ترور و اعدام حکومت ایران شده است". وی افزود: ما از دولت هلند و مقامات اتحادیه اروپا میخواهیم که که پرونده خانم بهرامی با جدیت بیگیری کنند و در مقابل مقامات حکومت ایران کوتاه نیایند. امیری مقدم ادامه داد: رهبری حکومت ایران مسولیت مستقیم شکنجه و اعدام خانم بهرامی را بر عهده دارند و باید در مقابل این اتهامات پاسخگو باشند.
از اول دیماه امسال طبق آمار رسمی رسانه های حکومت ایران دستکم ۱۱۱ نفر، از جمله ۶ زندانی سیاسی، در ایران اعدام شده اند.

0 نظرات

ارسال یک نظر