اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

بهاییان بازداشت شده در معرض اعدام

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۴:۱۷ | 0 نظرات »

کمیته بهائیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران نسبت به وضعیت چند از بازداشت شدگان روز عاشورا اعلام نگرانی کرد.
خبرگزاری هرانا - حقوق اقلییت های مذهبی: با بهره برداری از ناارامی های سیاسی و مطالبات مردم، حکومت ایران فعالیت رسانه ای و تبلیغاتی خود علیه بهائیان را افزایش داده است.
پیرو تجمعات اخیر مردم و ارائۀ مطالبات در عاشورای امسال حاکمیت ایران، 12 نفر دیگر از اعضاء این جامعۀ دینی را دستگیر کرده است. کمیته بهاییان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران معتقد است این بازداشتها به منظور کاهش حساسیت مردم ایران نسبت به موارد نقض بشر بهائیان است.

در راستای همین فضاسازی علیه بهائیان و در اقدامی غیرمنتظره رسانه های وابسته به نظام و سخنگویان دولت بدون ارائۀ کوچکترین شاهد و سندی ادعا کردهاند که معمار اصلی تجمعات اخیر عاشورا بهائیان بودهاند.

بهائیان بازداشت شده پیرو تجمعات عاشورا (27 دسامبر) عبارتند از ژینوس سبحانی، لوا خانجانی، بابک مبشّر، پیام فنائیان، نیکاو هویدایی، مونا هویدایی، آرتین غضنفری، فرید روحانی، احمد روحانی، نگار ثابت، ابراهیم شادمهر، و زاوش شادمهر. بنابر آخرین اطلاعات اتهام اینان شرکت در تجمعات عاشورا بوده است.

همچنین هفت مدیر جامعۀ بهائی که در بهار 2008 دستگیر شدند، عبارتند از فریبا کمالآبادی، جمالالدّین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضایی، مهوش ثابت، بهروز توکّلی، و وحید تیزفهم، قرار است روز سهشنبه 19 ژانویه محاکمه شوند. اتهامات آنها از زمان بازداشت ایشان گسترش یافته و اینک شامل مواردی است که احتمال دارد به مجازات مرگ بیانجامد.

موارد نقض حقوق بشر جامعۀ بهائی توسط نظام بصورت کلی عبارت است از بازداشتهای خارج از حیطۀ قانونی، پلمب مغازه ها و محل کسب بهائیان، محرومیت دانشجویان بهائی از حق تحصیل، اخراج بهائیان از تمامی سمتهای دولتی و غیرقانونی اعلام شدن تشکیلات دینی بهائیان و موارد دیگر است.

کمیتۀ بهائیان مجموعۀ فعالان حقوق بشر در ایران علاوه بر درخواست آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی زندانیان وجدانی و اعتقادی خواهان پایان دادن به برخوردهای امنیتی با پیروان این جامعه مذهبی است.


کمیته بهاییان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران

منبع خبر : خبرگزاری هرانا

0 نظرات

ارسال یک نظر