اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

دو زندانی کرد در خطر جدی اجرای حکم اعدام قرار دارند

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۸:۱۷ | 0 نظرات »

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی
فرزاد کمانگر و حبیب لطیفی در خطر جدی اجرای حکم اعدام قرار دارند
در طی چند روز گذشته پس از اعدام فعال سیاسی کرد فصیح یاسمنی ، خبرهای مبنی بر خطر اجرای حکم اعدام چند تن دیگر از زندانیان سیاسی و مدنی کرد که از جمله آنها حبیب لطیفی ، فرزاد کمانگر ، زینب جلالیان ، شیرکو معارفی و جمعی دیگر از این زندانیان که هر لحظه امکان اعدامشان وجود دارد.
بنا به آخرین خبر موثقی که به ستاد مرکزی کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی رسیده ، فرزاد کمانگر و حبیب لطیفی در خطر جدی اجرای حکم اعدام قرار دارند. با وضعیتی که هست، احتمال همه چیز وجود دارد فرزاد کمانگر، بارها از سوی مقامات امنیتی استان کردستان تهدید به اجرای حکم اعدام شده است. حبیب لطیفی فعال دانشجویی کورد محکوم به اعدام, از سوی رئیس اجرای احکام زندان مرکزی سنندج (اسکندری) احضار شده و به وی اعلام شد که هیچ ضمانتی برای عدم اجرای حکم اعدام وجود ندارد. اسکندری با اعلام این مهم, به حبیب لطیفی پیشنهاد درخواست عفو نموده است.
از این رو امکان اجرای حکم اعدام, این دو جوان کرد را هر لحظه تهدید می کند.همان طور که در بی خبری مطلق و در سحر گاه روز چارشنبه هفته گذشته فعال سیاسی کرد فصیح یاسمنی به دار آویخته شد.
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی همواره تلاش خود را برای رساندن اخبار موثق و افشای دروغ پراکنی در مورد اخبار نادرست از زندانیان و لغو حکم اعدام آنها( افشای دروغ بودن لغو حکم اعدام حبیب لطیفی و شیرکو معارفی ) و به بدور از منفعت رسانه ی و تنها خدمت به زندانیان سیاسی و مدنی کار و فعالیت انجام داده است.
از این رو کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی از تمامي سازمانها - نهادها ومجامع حقوق بشري وتمام وجدان هاي بيدار در سراسردنيا بخصوص مردم ایران و به ویژه مردم کردستان ميخواهيم در مقطع حساس كنوني حمايت خود را از زندانيان سياسي ومدني كرد اعلام ومانع از وقوع فاجعه وتراژدي دیگری باشيم كه در حال وقوع مي باشد

0 نظرات

ارسال یک نظر