اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

جزئیات بیشتر از مرگ پرابهام یک زندانی سیاسی در زندان اوین

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۴:۴۷ | 0 نظرات »

پیرو گزارش "مرگ مشکوک یک زندانی سیاسی در زندان اوین" اطلاعات بیشتری در خصوص زندانی جانباخته حاصل شده است که جهت تنویر افکار عمومی در پی می آید.

به گزارش واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ناخدا یکم البرز قاسمی، دارای ۲۹ سال سابقه عضویت در نیروی دریایی ارتش و همچنین ۵ سال سابقه حضور در جنگ بود، نامبرده حداقل ۶ سال سابقه مسئولیت در آموزش کارکنان ارتش و ارگانهای دریایی در شهر رشت را عهده دارد بود و همچنین از اساتید دانشگاه های نیروی دریایی ارتش محسوب می شد.

آقای قاسمی توسط حفاظت اطلاعات ارتش به اتهام جاسوسی برای یک سازمان سیاسی مخالف نظام و همینطور یک کشور (تاریخ دقیق بازداشت مشخص نیست) بازداشت و مدت ۱۸ ماه و ۱۰ روز را در سلولهای انفرادی سپری کرد. نامبرده به همراه برادر خود "حمید قاسمی" در دادگاه اول به اعدام و در دادگاه تجدید نظر به حبس ابد محکوم شد.

تنها مدرک مورد استناد دادگاه و حفاظت اطلاعات ارتش یک صفحه کاعذ چاپی بود که مدعی بودند ایمیلی است مرتبط با آقای قاسمی، در حالیکه که کارشناسان رایانه و همچنین کارشناس رسمی دادگستری این ادعا را از لحاظ فنی رد کرده بودند. این عضو سابق ارتش در زمان بازداشت و بازجویی خود به طور مستمر مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

آقای قاسمی که از سرطان پیشرفته معده نیز در رنج بود، در پی وخامت وضعیت جسمی که نشعت گرفته از محرومیت بلند مدت این زندانی از خدمات پزشکی و مرخصی استعلاجی بود روز ۲۹ دیماه به بهداری زندان اوین منتقل و صبح ۳۰ دیماه مرگ وی تائید شد.

گزارش شده است این زندانی که در بند ۳۵۰ زندان اوین به همراه برادر خود نگهداری میشد، در روزهای اخیر حتی قادر به حرکت کردن نبوده و دچار بی اختیاری ادرار شده بود، علیرغم تلاش های زندانیان و خانواده وی، بهداری و مسئولان مربوطه در زندان اوین تا روز ۲۹ دیماه حاضر به ارائه خدمات درمانی به وی نشده و تنها پس از پیگیری های مستمر ساعاتی قبل از اعلام مرگ این زندانی، وی را به بهداری زندان اوین منتقل کردند، در حالیکه بیماری وی و رسیدگی پزشکی به ایشان مستلزم حضور در مراکز تخصصی پزشکی بوده است.

پس از اعلام فوت این زندانی، خانواده وی برای تحویل گرفتن پیکر این زندانی به زندان اوین مراجعه کردند که مسئولان مربوطه عنوان داشتند جسد برای کالبدشکافی به پزشکی قانونی منتقل شده است، پس از پیگیریهای چند روزه، صبح روز جاری مورخ ۳ بهمن ماه پیکر این زندانی به خانواده چهت دفن تحویل داده شد.


شنبه ، ۳ بهمن ۱۳۸۸
انتشار : مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران

0 نظرات

ارسال یک نظر