اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.


حامد روحی نژاد منجمله زندانیانی است که در دادگاههای نمایشی وقایع انتخابات علیرغم اینکه پیش از انتخابات بازداشت شده بود تحت عنوان "اغتشاشگر" مورد محاکمه قرار گرفت و به اعدام محکوم شد، نامه ای از نامبرده عیناً در ذیل می آید که این مجموعه بدون هیچگونه مسئولیتی، تنها بر اساس اصل آزادی بیان و شرایط خاص زندانی مورد اشاره آن را منتشر می نماید.
یاران دیروز حسین جمله محاربان امروزند
یاران دیروز حسین و کربلا، محاربین امروز قلمداد می شوند چون شعار را با شعور و عمل می طلبند
یکی از مفاخر ما شیعیان سوگواری همه ساله در ایام محرم به مناسبت شهادت امام حسین (ع) و 72 تن از یاران با وفای ایشان است، با شناخت از اینکه حسین تشنه آزادی و شناخت بود موظفیم این مراسم عزاداری را به جایی سوق دهیم که فلسفه واقعه عاشورا را از زاویه اصیل آن درک کنیم و یقین است با این درک به ناگاه همه چیز رنگ دیگری به خود خواهد گرفت و همان هدف الهی که آن امام بزرگوار را مجبور به نبرد همراه 72 تن انسان به واقع انسان در مقابل هزاران نفر از لشکریان یزید کرد برای ما یکبار دیگر زنده خواهد شد.
نهضت و قیام عاشورا چیزی نبود جز به پا خواستن علیه ظلم و بی عدالتی، قدرت طلبی و بی کفایتی حاکمان زمان و مبارزه علیه آزادی ستیزی که بدین ترتیب غایت این امر الهی نه تنها حفظ ارزش های اسلامی در همان اصل بلکه تحقق الگویی برای نسل های بعد و قرون آتی بود. درست بر همین پایه است که امروز ما میبینیم مردم ایران زمین در بحبوحه اوضاع نا مساعد اکنون با توسل به همین الگوی جاودانه برای دفاع از حقوق طبیعی و انسانی خود دست به اقداماتی می زنند که بنظر می رسد به گونه ای وظیفه شرعی و حسینی آنهاست
آری زندگی سرشار از فقر و فلاکت و اقسام مسائل منحرف از حدود انسانیت و خفقان حاکم بر جامعه امروز ما، مردم آزاده و پیرو آن امام عدالت را به جایی رهنمون میکند که مقارن با عاشورای حسینی خواستار برقراری یک حکومت آزاد و انسانی می شوند، هر چند این خواسته به جا و حق، به دست آنان که شب و روز دم از حسین و حسینی می زنند به خاک و خون کشیده می شود. آن چیزی که در روز عاشورا شهدات طلبی و اطاعت از امر الهی نامیده میشد امروز حکم محاربه و جنگ علیه خدا و امام و اسلام به آن تعلق می گیرد و اعدام جزای کسانی می شود که یاد و نام امام حسین از کودکی در پوست و گوشت و خون آنان نهادینه شده است
براستی اگر امروز آن پیشوای شیعیان جهان در میان ما بود با چنین حاکمان و قضاتی چگونه رفتار می کرد و چه کسانی را هتاکان عاشورا عنوان می نهاد و چه کسی به واقع محارب بود و چه کسی به اعدام محکوم میشد؟
آنان که با خدعه و فریب کمر به حق کشی عاشورایی بسته اند در دادگاه الهی چه توجیح قانع کننده ای برای بیان ستم های روا داشته خود در حق خدا و خلق خدا خواهند داشت و این همه داغ که بر دل این آزادیخواهان و حق طلبان و همینطور خانواده های آنان نهاده اند را چگونه کیفر خواهند دید.
انتخاب روز عاشورا برای اعتراض به این همه ظلم جمله زنده نگه داشتن واقعی فرهنگ و فلسفه عاشورا بود.
آنروز لشکر اندک حسین در مقابل هزارن سرباز تا دندان مسلح یزیدی با جان و دل ایستاد که امروز ما با پشتوانه عاشورایی قدم در راهی بگذاریم که هر چند حرها هنوز حق و حقیقت الهی را در نیافته اند اما آنان را به یاری خدا به حق و حقیقت الهی بازگردانیم و در مقابل آنان که از حسین جز یک نام بیشتر نمی دانند و هیچ گونه فهمی از نهضت حسین و عدالت خواهی اش ندارند تا پای جان بایستیم و مرگ با عزت را به زندگی با ذلت بنا بر کلام مقدس آن امام ترجیح دهیم تا شاید آیندگان زندگی انسانی و اخلاقی را عاری از هر گونه کج روی و کج فهمی تجربه کنند.
حامد روحی نژاد
زندانی محکوم به اعدام / زندان اوین
دیماه 1388
انتشار : مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران

0 نظرات

ارسال یک نظر